În aula „Alexandru Bogza” a Colegiului Naţional „Dragoş Vodă” din municipiul Câmpulung Moldovenesc s-a desfăşurat, la începutul acestei săptămâni (14 noiembrie), o întâlnire între elevi, profesori, părinţi şi reprezentanţi ai instituţiilor câmpulungene, partenere în educaţie, care a avut ca temă de dezbatere „Cunoaşte-te! Învinge dependenţa!”. Iniţiatorii activităţilor interactive au fost elevi ai clasei a XII-a C (care au îndeplinit rolul de moderatori şi reporteri: Georgiana Brehuescu, Alin Sandu, Oana Erhan, Mădălina Lupupopii şi Andreea Blidari) şi elevi ai clasei a XI-a D (elevi din echipa antidrog: Noemi Becica, Mădălina Istrate, Lăcrămioara Popescu şi Eliza Zai şi voluntarii Andreea Lazăr, Ștefania Betiuc, Amalia Piticari şi Andrei Bradu).
Activitatea a fost coordonată de prof. Angela Cârloanţă, consilier educativ. În prezenţa directorului colegiului, prof. Dorina Carp, şi a profesorilor diriginţi, cei peste 300 de elevi ai colegiului au fost antrenaţi într-o activitate interactivă cu caracter interdisciplinar. Tema propusă s-a situat într-o zonă sensibilă, fiind de actualitate, dependenţa, cu îndemnul: „Fii conştient, nu dependent!”. Această iniţiativă se înscrie în seria preocupărilor colegiului, menite să promoveze un proiect ambiţios „Uniţi pentru viaţă!", născut odată cu participarea unui echipaj al liceului, în anul şcolar anterior, la competiţia naţională antidrog „Împreună”, desfăşurată timp de o săptămână, vara aceasta, în tabăra „New Paradise” din Eforie Sud.
Etapele pregătirii proiectului antidrog
După cum ne-a spus prof. bibliotecar Maria Ghiţă, purtătoarea de cuvânt a Colegiului Naţional „Dragoş Vodă”, „activitatea a fost concepută sub forma unei dezbateri de televiziune, cu invitaţi din domenii diferite de activitate. Pe rând, doctor Leonard Chiriţă, psiholog şcolar Dorin Lisca, agent-şef Andrei Ștefan şi pr. prof. dr. Alexandru Cojocari au evidenţiat capcanele lumii contemporane, au identificat factorii care facilitează dependenţa şi au numit formele acesteia, încercând, folosind exemple proprii domeniilor lor de activitate, să-i conştientizeze pe elevi asupra efectelor negative ale dependenţei de orice fel. Publicul a fost solicitat şi el, în debutul dezbaterii, să răspundă la întrebări ce priveau tema în discuţie”.
Multe din momentele activităţii au amintit etapele pregătirii proiectului antidrog: realizarea unui chestionar, culegerea informaţiilor, sondaje de opinie şi anchete pe teren, interviuri cu specialişti. A fost totodată şi un bun prilej pentru echipa de proiect antidrog să împărtăşească din experienţa participării la o astfel de competiţie, să realizeze o diseminare a rezultatelor de până acum şi să lanseze o invitaţie de participare, în acest an şcolar, a elevilor doritori la atelierele cunoaşterii, după modelul atelierelor din tabără (dezvoltare personală, jocuri interactive, origami, quilling, dans, muzică, poveşti de design interior ş.a.). O prezenţă constantă în acţiunile colegiului câmpulungean, micul poet Sebastian Remus Crăciun (Sebi), a recitat o poezie ce a fost un semnal al prezenţei suferinţei sub diverse forme, sub diverse chipuri în lumea contrastelor în care trăim. „S-a înţeles din glasul tremurând al lui Sebi că suferinţa face parte din existenţa noastră, oricât am ignora-o şi, din păcate, suntem tentaţi să şablonăm, să punem etichete, în loc să înţelegem şi să oferim un sprijin. Cuvintele lui s-au impus ca temă de reflecţie pentru colegi până la următoarea întâlnire, care se vrea la fel de captivantă, educativă şi inedită prin abordare şi mod de organizare”, a completat prof. bibliotecar Maria Ghiţă.