CFR Călători a anunţat că a introdus posibilitatea de raportare online a călătoriei frauduloase, deschizând în acest sens o secţiune specială pe site-ul oficial al companiei, cfrcalatori.ro. Campania „Implică-te! Raportează călătoria fără bilet” face apel la pasageri să ia atitudine, semnalând direct situaţiile de „tolerare, sub orice formă, a călătoriei fără bilet”. Călătorii vor descrie fapta, trenul în care s-a produs şi data, cât mai repede posibil, pentru ca inspectorii companiei să facă verificări imediate şi să poată proba actele de corupţie din rândul şefilor de tren şi al conductorilor.
Măsura face parte din demersul managementului CFR Călători de îmbunătăţire a calităţii călătoriei cu trenul şi dublează acţiunile repetate de control trenuri de la nivelul întregii reţele feroviare.
”Este absolut necesar să stopăm orice formă de furt care păgubeşte o companie publică susţinută de Statul român prin contribuţia fiecăruia dintre noi. Acţiunile împotriva corupţiei sunt în fapt acţiuni pentru evoluţia şi dezvoltarea noastră ca societate, iar corupţia la orice nivel trebuie denunţată de fiecare dintre noi, pentru că indiferenţa individuală duce la disconfortul tuturor”, a declarat directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes.
În judeţul Suceava, cele mai multe probleme legate de călătoriile fără bilet sunt pe ruta Suceava-Dolhasca, la trenurile de navetă. Pe acest segment sunt şi cei mai mulţi călători de pe rute scurte, astfel că este normal ca aici problemele legate de călătorii frauduloase să fie cele mai stringente. Personalul de supracontrol al Regionalei CFR Călători Iaşi susţinea anul trecut că numărul de călătorii frauduloase a fost mult diminuat, până la 2-3% din totalul călătorilor. O scădere a călătoriilor cu „naşul” este vizibilă pentru cei care sunt de bună-credinţă şi călătoresc cu trenul, însă pe de altă pare cert este că fenomenul nu a fost eradicat.
La nivel naţional au fost înregistrate cazuri recente în care mai mult de 10% din călătorii dintr-un tren nu aveau bilete.