Gradul de aderenţă de pe DN 17, care leagă Suceava de Ardeal, în zonele montane, a revenit în actualitate, după două accidente rutiere grave care s-au petrecut în acelaşi loc. Este vorba de o curbă la dreapta de pe strada Argestru, la intrarea în Vatra Dornei dinspre Iacobeni, unde duminica trecută două maşini au fost scăpate de sub control, una lovind mortal un pieton, iar alta pătrunzând pe contrasens şi izbind alt autoturism. Poliţia Rutieră a solicitat la începutul acestei săptămâni reprezentanţilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Secţia de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc, să intervină urgent cu un strat de uzură pe acea porţiune.
Probleme de acest gen au mai fost semnalate de Serviciul de Poliţie Rutieră, încă din prima parte a anului 2015. Un nou strat de uzură a fost solicitat pentru a asigura un grad de aderenţă mai bun, problemele apărând atunci când şoseaua devine umedă. Poliţiştii au transmis că există suspiciunea că unele accidente s-au produs şi din cauza aderenţei scăzute, în condiţii de carosabil umed. La fel stau lucrurile şi acum, chiar dacă în mod cert neatenţia ori inconştienţa unor şoferi reprezintă cauzele principale ale accidentelor.
DN 17, care leagă Suceava de Ardeal, este, statistic, cel mai periculos drum din judeţul Suceava. Pe acest drum au loc cele mai multe accidente rutiere grave, soldate cu decese ori vătămări corporale grave.
S-a turnat strat de uzură, pe porţiuni, de la Vatra Dornei până la limita cu Bistriţa
În urmă cu câteva luni, în vara acestui an, au fost începute lucrări de turnare a unui strat de uzură, pe anumite porţiuni ale DN 17. Lucrările au început de la ieşirea din Vatra Dornei spre Poiana Stampei şi au continuat, pe anumite porţiuni, până la limita cu Bistriţa-Năsăud.
Lucrările nu au mai continuat, aşa cum a solicitat Poliţia Rutieră, de la Vatra Dornei până pe Mestecăniş.
E drept, lucrările sunt programate a se face, însă cel mai probabil vor fi reluate abia din primăvară.
Din punctul de vedere al celor de la Compania de Drumuri Naţionale aderenţa carosabilului are limite, maxime şi minime, iar gradul de rugozitate de pe DN 17 nu a coborât niciodată sub limita prevăzută de lege, fiind efectuată şi o expertiză în acest sens. Pe de altă parte este clar că un strat de uzură suplimentar ar reduce riscul de producere a accidentelor rutiere.
Zi neagră, într-o curbă de la intrarea în Vatra Dornei
Reamintim că duminica trecută, în jurul orei 12.00, pe DN 17, pe strada Argestru, la intrarea în Vatra Dornei dinspre Iacobeni, un autoturism VW Golf, care circula dinspre Vatra Dornei spre Suceava, a intrat în derapaj într-o curbă la dreapta, fără ca şoferul să mai poată stăpâni maşina. Autoturismul a acroşat cu partea lateral dreapta spate o bătrână de 78 de ani, care se deplasa pe acostamentul drumului. Femeia a fost proiectată peste un gard, în curtea unei locuinţe, unde a fost găsită decedată. Șoferul a părăsit locul faptei, fiind prins ulterior de filtrele de poliţie mobilizate în trafic.
Tot duminică, în locul în care a fost accidentată mortal femeia în vârstă de 78 de ani a mai avut loc un accident.
În jurul orei 16.00, un şofer în vârstă de 25 de ani, din comuna Botoşana, aflat la volanul unui BMW, a scăpat maşina de sub control în aceeaşi curbă la dreapta, autoturismul derapând şi intrând în coliziune frontală cu un VW condus regulamentar din sens opus de o tânără de 33 de ani, din municipiul Vatra Dornei.
În urma accidentului au rezultat cinci răniţi, din care doi grav.
Cauza principală a celor două accidente este viteza neadaptată la condiţiile de drum.