Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 28 oct 2016 - Anul XXI, nr. 253 (6366)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Concurs de eseuri de Ziua Europeană a Justiţiei

La data de 25 octombrie a fiecărui an, întreaga Europă celebrează Ziua Europeană a Justiţiei. Cu această ocazie, Judecătoria Fălticeni a organizat, pe lângă acţiunea anuală de tipul „porţilor deschise", la care au participat un număr de 296 elevi însoţiţi de 13 cadre didactice, un concurs de eseuri argumentative cu tema "Doar respectând legea suntem liberi", adresat învăţământului liceal, şi o expoziţie de desene cu tema "Justiţia văzută prin ochii copilului", pentru învăţământul gimnazial. Au fost depuse 20 de eseuri, iar în urma analizării acestora comisia constituită în cadrul instanţei a stabilit ca fiind câştigătoare lucrarea realizată de GHERMAN LAVINIA BIANCA, elevă în clasa a X-a E la Colegiul Naţional „Nicu Gane" Fălticeni - prof. îndrumător Pavel Daniela, premiul II BOAMBĂ CLAUDIU, elev în clasa a XI-a la Colegiul Naţional „Nicu Gane" Fălticeni - prof. îndrumător Maria Lemnariu, premiul III SPIRIDON DIANA CAMELIA, elevă în clasa a XI —a K la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu" Fălticeni - prof. îndrumător Anca Oprișanu şi menţiune HORNUNG ANDRADA IOANA elevă în clasa a X —a E la Colegiul Naţional „Nicu Gane" Fălticeni - prof. îndrumător Daniela Pavel. Toate lucrările participante au fost apreciate pozitiv de către comisie, pentru implicarea de care au dat dovadă elevii.

Judecătoria Fălticeni mulţumeşte pentru colaborare doamnelor directoare Cristina Nechifor, de la Colegiul Naţional „Nicu Gane" Fălticeni, şi Claudia Suseanu, de la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu" Fălticeni, doamnelor şi domnilor profesori Pavel Daniela, Lemnariu Maria, Amariei Loredana, Corbu Luminiţa, Şoldănescu Anca şi Iacob Marius Gabriel, din cadrul Colegiului Naţional „Nicu Gane" Fălticeni, precum şi doamnelor profesoare Oprişanu Anca şi Ioniţe Viorica, din cadrul Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu" Fălticeni.

 

Lucrarea câștigătoare: Omul - între fiinţă socială şi “robot social”

Nume:Gherman Lavinia-Bianca

Clasa:a X-a E

Profesor coordonator:Pavel Daniela

Instituţia de învăţământ:Colegiul Naţional “Nicu Gane”, Fălticeni

Motto: ,,Oamenii se nasc şi rămân liberi şi egali în drepturi”

Omul este o fiinţă socială care, în încercarea de a se integra în comunitatea căreia îi aparţine, va lupta pentru respectarea drepturilor şi libertăţilor sale liber consimţite şi menţionate  în documente precum "Declaraţia Universală a Drepturilor Omului". Fiind caracterizată de raţiune, libertate de gândire şi putere de discernere, persoana va dori să evolueze în societate, cunoscându-se pe sine şi pe cei din jur. Încă din cele mai vechi timpuri a existat conceptul de libertate. Astfel, în Antichitate şi în Evul Mediu, libertatea era percepută în funcţie de statutul social şi limitată de credinţele religioase, în strâns raport cu existenţa unui monarh cu puteri depline, care era perceput că fiind în strânsă legătură cu divinitatea, uneori devenind divinitatea însăşi. Chiar şi în societăţile „barbare” ale vremii, ierarhia rămânea strictă, fără posibilitatea indivizilor de a ieşi din tiparele prestabilite. Aşadar, în zilele noastre, libertatea sau mai bine spus libertăţile au dobândit un caracter complex, devenind o stare normală a indivizilor. Indiferent de individ, libertatea a devenit în ultimii ani o realitate pentru tot mai mulţi oameni. Totuşi, se observă o încercare a statelor de a limita anumite drepturi şi libertăţi, sub pretextul problemelor de securitate. Se explică astfel motivele pentru care în societatea contemporană sunt aduşi în discuţie tot mai frecvent termenii de "libertate" şi "drepturi", aceştia confundându-se de multe ori în conştiinţa unora, motiv pentru care consider esenţială definirea acestora şi evidenţierea aspectelor pe care le presupune fiecare.

Libertatea este reprezentată, din punct de vedere democratic, prin accesul la educaţie sau prin apartenenţa la o familie, în timp ce drepturile reprezintă o serie de aspecte reglementate legal care sunt în corelaţie cu responsabilităţile individului. Legătură dintre aceste concepte este una foarte strânsă, toate făcând referire la modul în care o persoană îşi desfăşoară activitatea, se comportă şi relaţionează în cadrul comunităţii în care trăieşte.        

În prezent, putem vorbi despre libertăţi şi în ceea ce priveşte elevul, acestea fiind menţionate în "Statutul elevului". Prin intermediul acestui document se doreşte oferirea libertăţii de exprimare în rândul elevilor care, de cele mai multe ori se simt constrânşi de unele metode scolastice existente încă în şcoli. Totodată, se încearcă realizarea unei relaţii bazate pe comunicare şi egalitate între elev şi cadre didactice. O certitudine care nu trebuie însă ignorată este aceea că libertatea individului nu este limitat prin lege, însă încetează în momentul în care încalcă libertatea unei alte persoane. Negarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului nu este numai o tragedie individuală şi personală, ci creează de asemenea premizele unor nelinişti sociale şi politice. Legile create cu scopul de a potoli conştiinţa morală, au uneori consecinţe neaşteptate asupra societăţii, aducând un val de critici şi revolte din partea acesteia, în final fiind baricadate şi împinse spre degradarea conştiinţei, consecinţa acestui proces costând în transformarea omului în "robot social".

În concluzie, consider că, omul s-a născut să-şi dorească să fie liber, iar libertatea e singură stare acceptată şi râvnită de om. Nici unui om nu i se poate lua libertatea de conştiinţa, decât dacă acesta, de bună voie, renunţă la ea.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Concurs de eseuri de Ziua Europeană a Justiţiei.
 Vizualizări articol: 1697 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Concurs de eseuri de Ziua Europeană a Justiţiei5.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei