Aproape 200 de pasageri ai zborului Wizzair Suceava-Milano de duminică la amiază au fost cât pe ce să stârnească o adevărată răzmeriţă în aeroport, după ce cursa a fost anulată, iar compania nu le-a oferit nici o variantă pentru a ajunge la destinaţie.
Cursa Suceava-Milano ar fi trebuit să decoleze de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” la ora 13.10, însă din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă foarte deasă şi aproape de sol, avionul care venea de la Milano nu a putut ateriza. Directorul aeroportului, Ioan Măriuţa, ne-a declarat că plafonul de ceaţă era sub 30 de metri pe vertical, motiv pentru care nu a putut fi folosit nici sistemul de navigaţie aeriană ILS. Măriuţa a spus că avionul de la Milano a survolat aeroportul aproximativ o oră, pentru a aştepta condiţii favorabile de aterizare. Chiar şi în condiţii de ceaţă foarte densă se pare că pilotul aeronavei a încercat să ajungă la sol, însă a ratat aterizarea, apoi s-a ridicat din nou în aer şi a plecat spre aeroportul din Iaşi, acolo unde a şi aterizat.
Cei aproape 200 de pasageri care aşteptau să plece de la Suceava la Milano au fost înştiinţaţi că avionul a ajuns la Iaşi, însă, aşa cum unii dintre ei declarau, nu au primit nici o alternativă pentru a ajunge tot ieri la destinaţia pentru care şi-au cumpărat bilete. După ce au făcut procedurile de check-in şi au stat câteva ore în sala de aşteptare pentru plecări, pasageri au fost scoşi din aeroport, singura lor variantă fiind de a reveni în zona ghişeelor de la „plecări”.
Pasagerii au solicitat mijloace de transport pentru a pleca din Iaşi
După mai bine de trei ore de aşteptare, pasagerii ne-au spus că reprezentanţii companiei nu au putut să le ofere nici o soluţie pentru a ajunge ieri la destinaţie, unii dintre ei declarând că trebuiau să meargă la serviciu începând de luni. Pasagerii reclamau faptul că nu li s-a pus la dispoziţie nici un mijloc de transport pentru a ajunge la Iaşi, unde a aterizat avionul, sau spre alte aeroporturi care aveau curse către Milano, şi nu au fost băgaţi în seamă deloc de reprezentanţii companiei, neprimind nici măcar un pahar cu apă. Printre cei care au aşteptat mai multe ore erau mame cu bebeluşi, bătrâni, dar şi un bolnav care spunea că luni trebuia să fie la un spital din Italia, la care şi-a făcut programare de câteva luni.
Un bărbat din Suceviţa, Andrei Franciuc, aflat în aeroport împreună cu soţia şi cu o fetiţă de şase luni, ne-a declarat că după câteva ore de aşteptare încă nu a primit o altă variantă pentru a şti când va ajunge la Milano. „Suntem de la 10, am trecut controlul, şi la 11:30 eram în sala de aşteptare. Pe la 13:30 ni s-a spus că avionul nu mai vine, pentru că e la Iaşi, şi nu ştiau ce să facă. Ni s-a spus să ieşim de acolo şi să venim aici, că se refac biletele şi se reprogramează. Pentru ziua de azi (n.r. - ieri) e totul anulat. Eu luni trebuie să fiu la muncă. Sunt aici cu o fetiţă de şase luni, nu ni s-au dat alternative şi nu ştiu ce să facem. Părerea mea e că ne vor reprograma ori pe miercuri, ori pe duminică, dar din câte am auzit nu mai sunt foarte multe locuri libere. Nu ştim ce o să se întâmple şi toată lumea dă din umeri”, a spus Andrei Franciuc. Un alt sucevean, Constantin Cutaş, din comuna Zamostea, s-a întrebat, la fel ca şi alţi pasageri, de ce nu a fost posibil transportul cu autocare la Iaşi. „Singurul lucru care ni s-a spus e că, cine nu e din Suceava să se ducă la hotel, să se cazeze şi să aştepte să ramburseze Wizz Air banii. Fără nici o altă variantă. Noi am spus că dacă tot ştiau că nu aterizează aici puteau cel puţin să ia autocare şi să ne ducă la Iaşi. Soţia trebuia să fie la muncă luni. Nici măcar nu ne-au spus să ne pregătim pentru alt zbor, să ştim ce să anunţăm”, a mai spus Constantin Cutaş.
Singura soluţie, reprogramarea către alte zboruri spre Bergamo
Reprezentantul companiei care asigură serviciile de handling pe aeroportul Suceava pentru compania Wizz Air, servicii de asistenţă a pasagerilor şi avioanelor în timpul staţionării, ne-a declarat ieri că aeronava Bergamo - Suceava nu a putut ateriza din motive de siguranţă, ceaţa fiind foarte densă şi în valuri. Acesta a spus că pasagerii care trebuiau să plece la Milano vor beneficia de toate drepturile pe care le au, respectiv cazarea la un hotel, pentru cei care nu au domiciliul în Suceava, şi transportul pentru cursele către aeroporturile la care vor fi rerutaţi. Reprezentantul companiei a precizat că pentru ceea ce s-a întâmplat ieri la Suceava nu este vinovată nici compania de zbor şi nici aeroportul, problemele fiind cauzate exclusiv de condiţiile meteo, iar decizia de a nu ateriza a fost luată pentru siguranţa pasagerilor. „Pasagerilor li se vor respecta drepturile. Colegii se ocupă de aceste rerutări şi să sperăm că va fi totul OK”, a spus reprezentantul companiei de handling, el adăugând că pasagerii care au ajuns la Iaşi au fost transportaţi cu autocare către Suceava.
(24 oct 2016, 14:30:27
La Suceava este instalat ILS CAT (Instrument_landing_system). Inaltimea de decizie la aterizare este obligatoriu peste 100 de picioare (30 metri) iar vizibilitatea obligatorie (RVR) 350 metri.
A venit un pic de ceatza si gata, se blocheaza toata activitatea?
Inseamna ca in celelalte tari nu exista fenomenul asta diabolic numit ceata!!
Din cauza frigului si a neseriozitatii companiei, mai ales a pistei impracticabile, treptat, treptat va scazdea numarul pasagerilor, ajungindu-se la desfiintarea totala a zborurilor externe.
Si asa Suceava se rupe de lumea civilizata, lasind locul Bacaului si Iasului. Mai sa fie!