Părinţii care au copii cu nevoi speciale sunt sprijiniţi de centrele de recuperare ale Fundaţiei FARA. Un exemplu în acest sens este Centrul de Recuperare „Emanuel” din Suceava, unde nu doar copiii primesc ajutor, ci şi părinţii, prin grupuri de suport organizate lunar. Odată ce copilul primeşte un diagnostic, părintele trece prin mai multe stări. De panică, mai întâi, căci nu ştie cum să gestioneze informaţia primită, de disperare, pentru că copilul are o suferinţă, de îngrijorare pentru echilibrul familiei şi pentru evoluţia copilului. Toate sunt nişte provocări pentru părinţi, de aceea, la centrele de recuperare ale Fundaţiei FARA, părinţii sunt ajutaţi să treacă mai uşor peste aceste provocări.
Nevoia de informaţii a părinţilor i-a inspirat pe angajaţii centrelor de recuperare ale Fundaţiei FARA să organizeze grupuri de suport într-un cadru formal, prin care să ajute mai mulţi părinţi care se confruntă cu probleme comune. Victoriţa Marmeliuc, logoped la Centrul de Recuperare „Emanuel” din Suceava, care susţine lunar întâlnirile de la grupul de suport, a explicat care este modul de lucru al şedinţelor: „lucrul în grup îi ajută mult pe părinţi, deoarece ei se cunosc între ei, capătă încredere, se pot destăinui, pot vorbi confortabil. De regulă, părinţii spun ce au făcut de la ultima întâlnire, cu ce i-a ajutat aceasta. Apoi, psihologul prezintă noua temă a săptămânii şi aspectele teoretice, urmând ca părinţii să spună cum au trăit ei fiecare experienţă legată de subiectul respectiv. Astfel, împreună, găsim soluţii. Adesea discuţiile se poartă şi între părinţi, îşi dau sfaturi între ei, pe baza experienţelor avute (la medici, cu educatorii, învăţătorii). Adulţii pleacă acasă cu grile de evaluare pe care le pot aplica singuri copiilor, sugestii de lucru, chiar şi informaţii teoretice utile.”
Pentru eficienţă, sunt stabilite temele relevante pentru un anume grup: copiii la grădiniţă, copiii la şcoală, problemele copiilor cu autism, problemele copiilor cu sindrom Down etc.
Victoriţa Marmeliuc este absolventă a Facultăţii de Psihologie şi Asistenţă Socială, cu masterat în Diagnoza şi Evaluarea Persoanelor cu Cerinţe Speciale. Pregătirea profesională pe care o are este potrivită pentru a-i ajuta pe părinţi şi, în plus, îi cunoaşte pe copii şi poate da sfaturi aplicate. Ca rezultat, părinţii devin mai deschişi, vorbesc despre problemele personale, cer sfaturi mai des, aplică mai responsabil ceea ce învaţă, sunt mai informaţi cu referire la medicii de specialitate, tratamente, modalităţi de încadrare în handicap (drepturile pe care le au, în general), dar şi mai deschişi la modalităţi de terapie, principii de lucru. ”Nu sunt rare lacrimile de tristeţe, dar şi de fericire şi de mulţumire în cadrul întâlnirilor”, a mai adăugat logopedul Victoriţa Marmeliuc.
Un mare avantaj în aceste întâlniri periodice îl constituie intercunoaşterea părinţilor, care continuă discuţiile şi întâlnirile şi în particular. Astfel, se creează o reţea de socializare şi sprijin foarte puternică pe care Fundaţia FARA o încurajează. ”Vin să văd cum procedează alţi părinţi în aceste situaţii”, ”Vin să aflu cum să mă comport cu copilul meu, sunt depăşit de situaţie”, ”Sunt şi alţi părinţi cum am fost şi eu, vin să îi încurajez”, ”E singura dată pe lună când pot să ies fără copil”, sunt doar câteva dintre motivele pentru care, lunar, între 5 şi 15 părinţi se întâlnesc cu psihologul din fiecare centru de recuperare FARA. Părinţii fac schimb de materiale de lucru, jucării, cărţi de specialitate, totul pentru a oferi ajutor copiilor spre o recuperare cât mai grabnică şi eficientă.