Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunţat că în cursul zilei de astăzi se va semna contractul de finanţare pentru finalizarea lucrărilor la una dintre cele mai importante investiţii din judeţ, pârtia de schi de pe masivul Rarău, din Câmpulung Moldovenesc. Contactat telefonic, Gheorghe Flutur ne-a declarat că reluarea lucrărilor la această pârtie va avea loc după ce astăzi, la Bucureşti, va fi semnat contractul între Autoritatea Naţională pentru Turism şi Primăria Câmpulung Moldovenesc. Flutur a explicat că până a se ajunge la semnarea contractului au fost de făcut trei paşi importanţi, primul dintre aceştia fiind alocarea banilor de la bugetul de stat pentru această investiţie. Șeful administraţiei judeţene a arătat că pentru finalizarea lucrărilor la pârtia de schi de pe Rarău a fost alocată întreaga sumă necesară, de aproximativ patru milioane de euro. Gheorghe Flutur a adăugat că al doilea pas important a fost emiterea unei Hotărâri de Guvern prin care Autoritatea Naţională pentru Turism să fie declarată ordonator principal de credite, pentru a finanţa din buget investiţia de pe Rarău. „Al treilea pas a fost reglementarea situaţiei constructorului care era în insolvenţă, şi s-a găsit soluţia de cesionare a contractului. Iar în cursul zilei de marţi, 6 septembrie, ajungem în faza finală şi cea mai aşteptată de câmpulungeni, şi anume semnarea contractului de finanţare. Din punctul meu de vedere este o mare realizare şi va trebui să facem un comandament săptămânal cu reprezentanţii constructorului pentru a finaliza lucrările până la finalul anului”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Suceava. Gheorghe Flutur a precizat că reluarea lucrărilor la pârtia de schi de pe Rarău a fost una dintre priorităţile aflate pe agenda sa de lucru şi îl bucură faptul că în cele din urmă s-a găsit o soluţie pentru deblocarea unuia dintre cele mai importante proiecte ale judeţului.
Lucrările la pârtie sunt finalizate în proporţie de 80%
Lucrările la primul tronson al pârtiei de schi de pe masivul Rarău au fost începute prin programul „Schi în România”, în anul 2009, însă au fost oprite în anul 2012 din cauza lipsei finanţării guvernamentale. Primul tronson este finalizat în proporţie de 80%, până în momentul de faţă în pârtia de pe Rarău investindu-se o sumă de zece milioane de euro, iar pentru finalizarea investiţiei ar mai fi necesare patru milioane de euro. După sistarea lucrărilor, pe traseul primului tronson al pârtiei au început să apară diverse probleme, cea mai mare dintre acestea fiind o alunecare de teren pe o lungime de 140 de metri.
Primul tronson al pârtiei de schi de pe Rarău va avea o lungime de 2,8 kilometri, iar lăţimea variază de la 30 de metri, în zona de plecare, la 80 de metri, în zona sosirii. Panta medie a acestui tronson este de 16,6%, încadrându-se într-o pârtie de categorie uşoară spre medie. În cadrul proiectului a fost construită şi o instalaţie de transport pe cablu de tip telegondolă, care este deja finalizată, având o capacitate de transport de 1.008 persoane/oră.