Cei 25 de kilometri de cale ferată de la Gura Putnei la Nisipitu, în comuna Ulma, vor dispărea definitiv în următoarea perioadă de timp, angajaţii de la CFR Infrastructură lucrând deja la demontarea liniei şi a traverselor, deocamdată între Gura Putnei şi Straja. Măsura de ştergere definitivă a liniei ferate de pe harta feroviară a României este consecinţa faptului că tronsonul a fost abandonat definitiv după inundaţiile din 2008. În urmă a rămas un peisaj dezolant, dar şi teren propice pentru hoţi, astfel că Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava a cerut de mai multă vreme demontarea liniei, în condiţiile în care personalul CFR nu o mai întreţinea. CFR infrastructură a acceptat în cele din urmă solicitarea şi în condiţiile în care starea liniei este dezastruoasă şi nu ar mai fi posibilă refacerea ei, chiar dacă s-ar aloca bani pentru lucrări. Practic, dacă ar fi vorba de reluarea traficului, linia ar trebui construită de la zero, ceea ce în momentul de faţă este o utopie.
În aceste condiţii, CFR Infrastructură a început să demonteze linia, iar ceea ce este bun va fi folosit pentru cârpeli la alte linii care au viitor.
Traversele demontate au fost depozitate în staţia CFR Gura Putnei, de unde, zilele trecute, au fost preluate de utilaje ale CFR şi transportate spre Dorneşti. Faptul că un utilaj a ajuns până la Gura Putnei a stârnit entuziasmul celor care sperau că acesta este un semn că se încep lucrări pentru reluarea traficului feroviar de la Dorneşti şi până la Putna, despre care s-a tot vorbit în ultimele luni.
Realitatea este că utilajul a circulat până la Gura Putnei pentru a transporta traversele demontate de pe sectorul Gura Putnei-Straja. Dacă ar fi să vedem ceva pozitiv în această poveste, am putea remarca faptul că starea liniei Dorneşti-Gura Putnei nu este atât de dezastruoasă, din moment ce s-a putut circula pe ea.
Trist este că o linie ferată pe care în 2008 circulau trenuri, printr-o zonă de o frumuseţe aparte, linie care ajungea tocmai până la Nisipitu, devine istorie şi dispare şi la propriu. Trecând însă peste argumentele de ordin nostalgic al celor care îşi aduc aminte că acum mai puţin de zece ani trenurile plecau de la Suceava cu două garnituri, iar la Gura Putnei se despărţeau, una spre Putna, iar una spre Nisipitu, măsura de demontare este oarecum firească, având în vedere halul în care ajunsese linia.
Mai rămân ceva speranţe doar pentru reluarea traficului pe sectorul Dorneşti-Putna, deşi şi în acest caz perspectivele nu sunt prea bune, cel puţin pe termen scurt. Cei de la CFR Călători spun că vor să introducă trenuri, însă au nevoie de o linie în stare acceptabilă. Refacerea liniei ar trebui făcută de cei de la CFR Infrastructură, care au făcut calcule financiare detaliate, însă, atâta timp cât bugetul nu este aprobat la Ministrul Transporturilor, nu se poate face nimic.