În perioada următoare, la sediul asociaţiilor de proprietari din municipiul Suceava vor fi disponibile registre de reclamaţii şi sesizări, în care vor putea fi trecute nemulţumirile locatarilor vizavi de relaţia cu cei care-i reprezintă.
„Cele mai multe persoane care vin în audienţă la primărie se plâng de modul total nepotrivit cu care li se adresează administratorii sau preşedinţii de asociaţie. Țin să le reamintesc că sunt plătiţi din banii acestor oameni, la fel ca şi mine, iar aşa cum îmi fac timp să vorbesc cu ei, păstrând un ton civilizat, la fel trebuie să procedeze şi cei care sunt la conducerea asociaţiilor” a spus Marian Andronache, viceprimar al Sucevei.
Respectivele registre de reclamaţii vor fi verificate periodic de angajaţii Primăriei Suceava, din cadrul Serviciului Asociaţii Proprietari, urmând ca, în funcţie de numărul de reclamaţii de acolo, de cele care au fost făcute direct la primărie, dar şi de eventualele probleme de gestionare a asociaţiilor, să fie luate măsuri concrete.
„Acolo unde rezultă clar că sunt probleme în relaţia dintre administrator/preşedinte de asociaţie şi proprietari, o primă măsură va fi avertismentul, urmat de sancţiune, putându-se ajunge chiar la retragerea atestatului de administrator de imobil, acolo unde sunt constatate şi alte deficienţe”, a avertizat viceprimarul Marian Andronache.
El a precizat că deja, pentru unele asociaţii, numărul reclamaţiilor verbale făcute de cei veniţi în audienţe ridică semne de întrebare asupra modului în care cei de acolo înţeleg să îi reprezinte pe proprietari, în vreme ce la alte asociaţii a observat o deschidere în acest sens, acolo existând deja astfel de registre, puse din propria iniţiativă.