Limitatoarele de viteză tip „spinare de măgar” montate pentru prevenirea accidentelor rutiere în „curba morţii” de pe DN 17, din localitatea Prisaca Dornei, în locul unde şapte oameni au murit în accidente, sunt contestate vehement de oamenii care locuiesc în zonă, aceştia solicitând scoaterea acestora şi cerându-i ajutor primarului comunei Vama, Nicolai Baltag, care le dă dreptate oamenilor şi a transmis deja două petiţii către Prefectura Suceava şi Compania de Drumuri Naţionale.
Contactat de reporterii Monitorului de Suceava, primarul Baltag a explicat de ce „spinările” nu mai sunt dorite, deşi chiar comunitatea locală solicita măsuri pentru a nu mai avea loc tragedii în zonă.
„Celelalte măsuri luate sunt bune, însă aceste cocoaşe nu au ce căuta pe un drum naţional-european, numai la Prisaca Dornei sunt. Pe lângă zgomotul pe care îl îndură oamenii permanent cred că acestea reprezintă un risc în plus de accidente, nu o măsură de prevenire. Foarte des, văd şoferi care le ocolesc şi intră pe contrasens. În plus, mai ales iarna, există riscul ca aceste cocoaşe să contribuie la accidente, maşinile vin cu viteză dinspre Câmpulung Moldovenesc, iar când trec peste acestea se poate pierde uşor controlul asupra volanului”, a explicat primarul.
Cele două rânduri de „spinări”, de 12-15 centimetri, sunt dispuse pe sensul de mers dinspre Câmpulung Moldovenesc spre Vama, înainte de intrarea în curba în care au avut loc accidentele în care au murit şapte oameni.
Primarul spune că benzile rezonatoare, indicatoarele de avertizare şi macheta cu autospeciala cu radar dispusă la marginea drumului sunt măsuri eficiente, nu însă şi aceste limitatoare cunoscute ca „spinări de măgar”.
„Cred că dacă un echipaj de poliţie ar acţiona în fiecare zi timp de câteva ore în acea zonă ar fi cea mai eficientă măsură de prevenire a accidentelor rutiere”, a mai spus primarul din Vama.
Rămâne de văzut care va fi răspunsul celor de la Compania de Drumuri Naţionale faţă de această solicitare. Un cuvânt vor avea de spus şi cei de la Serviciul de Poliţie Rutieră Suceava. De remarcat este că după amenajările realizate în această curbă nu au mai avut loc accidente rutiere grave.
Trei persoane şi-au pierdut viaţa la începutul lui aprilie 2015 în curba de la intrarea în Prisaca Dornei dinspre Câmpulung Moldovenesc după ce un tir încărcat cu lemne s-a răsturnat în curtea unei case. Cei trei morţi erau bărbaţii din cabina autotrenului. În aceeaşi curbă, în luna mai 2013, alte patru persoane şi-au pierdut viaţa, după ce un alt tir plin cu lemne s-a răsturnat în curtea aceleiaşi case. Atunci au murit cei doi bărbaţi din cabină, dar şi doi localnici, un bărbat şi fiica sa, care se aflau în curtea casei.
( 2 aug 2016, 16:47:26
Parerea mea.