Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 27 iul 2016 - Anul XXI, nr. 174 (6287)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Manevre greşite

Şi-a dus maşina la service pentru un schimb de pneuri şi a găsit-o şifonată rău

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Incident neplăcut şi nerezolvat nici după nouă luni de la producere. O femeie care şi-a dus autovehiculul la un dealer de maşini pentru un banal schimb de pneuri s-a trezit cu avarii serioase, provocate de neglijenţa salariaţilor.

Maria Leuştean, din Fălticeni, a menţionat că maşina pe care o posedă, un Renault Modus cu numărul de înmatriculare SV-08-ETA, a ajuns la SC Darex Auto SRL Suceava prin intermediul fiicei, Andra Leuştean. Se întâmpla pe data de 15 octombrie 2015.

„Pentru că timpul de schimbare a anvelopelor era ceva mai mare, fiica mea a plecat de la sediul Darex, dar după aproximativ o oră şi un sfert a fost anunţată că maşina a fost avariată. Mergând la faţa locului, a constatat că maşina se afla pe elevator, fără roţi, avariată, nicidecum la presupusul loc unde ei susţin că au avariat-o, adică în interiorul service-ului. Am sunat din Franţa, unde mă aflam, şi am întrebat de ce maşina nu a fost lăsată la locul incidentului, dar nu am primit nici un răspuns”, a explicat Maria Leuştean.

În urma incidentului, autoturismul marca Renault Modus s-a ales cu avarii la aripa stângă spate, portieră stânga spate, geamul din spate, geamul fix şi geamul mobil de la portiera stânga spate au fost sparte, iar cupola din dreptul portierei stânga spate a fost şi ea şifonată.

Femeia mai spune că reprezentanţii Darex au refuzat să-i pună la dispoziţie imaginile de pe camerele de supraveghere, imagini care ar fi clarificat în mare parte ce s-a întâmplat în acea zi de 15 octombrie 2015.

 

Cere despăgubiri materiale şi morale

Maria Leuştean a revenit în România în cursul lunii decembrie 2015, iar de atunci a avut mai multe discuţii cu reprezentanţii Darex, dar nu a reuşit să ajungă la un consens cu aceştia. Iar consecinţa este aceea că nu poate folosi autovehiculul nici în ziua de astăzi.

„Prin intermediul fiicei mele, le-am cerut celor de la Darex să nu se apropie de maşină şi să nu facă absolut nimic la ea. Pe 23 decembrie 2015, când m-am deplasat la Darex împreună cu fiica mea, ea a constatat că s-a umblat la maşină, tabla a fost îndreptată, iar scaunul de la şofer este defect. Am cerut să discut cu directorul instituţiei şi în urma întâlnirii m-am izbit de acelaşi refuz de a avea imaginile şi regulamentul. Mai mult de atât, a avut o atitudine sfidătoare, reproşându-mi faptul că am îndrăznit să dăm instituţia în judecată. Sunt profund nemulţumită de felul în care am fost tratată şi consider că este dreptul meu de a şti cum s-a petrecut avarierea maşinii”, a spus Maria Leuştean.

Femeia a menţionat că maşina îi este absolut necesară în activitatea de zi cu zi, dar, din păcate, până în prezent, aceasta nu a fost reparată în condiţiile pe care le-a solicitat şi nici nu a fost returnată pentru a fi reparată la o altă unitate service.

„Nu accept sub nici o formă să fie chituită, aşa cum i s-a propus fiicei mele la început. Vreau despăgubiri materiale, şi asta pentru că fiica mea a închiriat cu 25 de euro/zi o maşină, dar şi daune morale, iar cheltuielile de judecată să fie suportate de cei de la Darex”, a arătat Maria Leuştean.

 

Îi acuză pe cei de la Darex că au „sechestrat-o”

Proprietara autoturismului avariat de angajaţii de la Darex a mai adăugat că i s-a cerut să renunţe la procesul pe care l-a deschis în instanţă. Ultima întâlnire dintre cele două părţi s-a consumat pe 7 iulie 2016, când Maria Leuştean s-a prezentat pentru a ridica maşina, numai că în cele din urmă a renunţat, nemulţumită de condiţiile care i s-au impus.

„Mi-au cerut să semnez un proces verbal întocmit de ei înainte de a mă prezenta pentru ridicarea maşinii, proces verbal cu care nu sunt de acord şi pe nu pot să-l accept. Mai mult, în momentul în care am cerut documentele maşinii pentru a pleca şi pentru a întocmi ulterior un alt proces verbal, m-au blocat cu alte maşini spunându-mi că doar semnând ce-mi impun ei voi putea pleca. Consider că au făcut un abuz, că m-au sechestrat şi m-au împiedicat să intru în posesia proprietăţii personale”, a concluzionat Maria Leuştean.

Fălticeneanca consideră că nici reprezentanţii Poliţiei şi ai Parchetului nu-şi fac treaba în mod corespunzător, iar sesizările pe care le-a trimis au fost soluţionate în bătaie de joc, iar răspunsurile pe care le-a primit sunt dezolante şi fără substanţă.

 

Darex: „Ne-am manifestat disponibilitatea de a efectua reparaţia vehiculului şi aducerea lui la starea iniţială”

De cealaltă parte, reprezentanţii Darex Suceava spun că şi-au asumat răspunderea pentru incident.

„Încă de la început ne-am manifestat disponibilitatea de a efectua reparaţia vehiculului şi aducerea lui la starea iniţială, lucru absolut normal şi de bună cuviinţă, prin metode mai puţin invazive, însemnând repararea pieselor avariate, oferind de asemenea clientei şi un vehicul de înlocuire pe perioada reparaţiei. Doamna Leuştean Maria ne-a refuzat oferta prin intermediul reprezentantei sale Leuştean Andra, şi ne-a interzis să ne atingem de maşină până va veni dumneaei din Franţa, acolo unde se afla la acel moment, ca să vadă starea în care este autoturismul. În discuţiile ulterioare ne-a anunţat că nu va accepta decât reparaţia cu înlocuirea integrală a pieselor avariate. În această situaţie am aprovizionat toate piesele originale necesare şi am convocat-o să le vizioneze pentru a ne da acceptul de începere a reparaţiei. Vizita dumneaei am primit-o tocmai în data de 23 decembrie 2015, când a venit însoţită de fiica sa, le-au fost prezentate toate cele necesare, dar tot fără a primi acordul de reparaţie, astfel încât vehiculul menţionat încă se află depozitat în atelierul societăţii noastre indisponibilizându-ne din acest motiv şi un spaţiu de producţie”, este punctul de vedere al Darex Suceava.

 

Darex a acţionat-o în instanţă pe Maria Leuştean

Reprezentanţii service-ului spun că relaţiile cu Maria Leuştean sunt mai vechi, din momentul în care a achiziţionat autovehiculul, iar de-a lungul timpului aceasta nu a avut nimic de reproşat.

„Acum, nu am reuşit să purtăm un dialog constructiv şi conciliant cu doamna Leuştean Maria, ea intentându-ne proces în justiţie prin care doreşte recuperarea daunelor şi acoperirea cheltuielilor prilejuite de faptul că a închiriat o maşină pentru deplasările fiicei sale în tot acest timp, cu toate că i s-a oferit un vehicul de înlocuire şi l-a refuzat şi, de asemenea, în situaţia în care am primi acordul de reparaţie, aceasta ar dura câteva zile şi nu atâtea luni câte au trecut deja şi câte vor mai trece până la soluţionarea cauzei în justiţie. Precizăm că toate încercările noastre de conciliere au fost refuzate şi că toată corespondenţa scrisă trimisă dumneaei a fost refuzată la destinatar. În situaţia în care un dialog civilizat nu este posibil, am fost nevoiţi să deschidem şi noi un proces prin care să obţinem desfăşurarea totuşi a unui dialog şi prin care îi aducem la cunoştinţă că avem un spaţiu de producţie blocat, ceea ce înseamnă şi pierderi financiare nemotivate pentru societatea noastră”, au arătat cei de la Darex Suceava.

 

Ofertă prin intermediul cotidianului nostru pentru proprietara autovehiculului avariat

Conducerea Darex a înaintat o ultimă propunere de conciliere prin intermediul cotidianului nostru, una la care aşteaptă un răspuns din partea Mariei Leuştean.

„Profităm de această cale pentru a ne manifesta din nou, aşa cum am mai făcut-o şi în alte rânduri, dorinţa de conciliere şi rezolvare amiabilă a acestei situaţii total neplăcute şi pentru noi şi, cu siguranţă, şi pentru doamna Leuştean Maria, şi îi reamintim că propunerea pe care i-am înaintat-o este în continuare valabilă: suplimentar faţă de reparaţia avariei suferite vom repara toate avariile prezente pe vehicul şi care nu au legătură cu incidentul, vopsirea integrală şi următoarele 4 revizii gratuite. În speranţa unei rezolvări amiabile, suntem în continuare în aşteptarea acordului doamnei Leuştean, în caz contrar vom aştepta cursul justiţiei”, este oferta celor de la Darex.

Mai mult, aceştia spun că în toată istoria societăţii nu au mai avut un astfel de eveniment şi speră să nu se mai întâmple ceva similar pe viitor.

„Cu toate că am avut toată consideraţia în tratarea cazului, acesta fiind unic în istoria de 14 ani a societăţii noastre de la înfiinţarea sa şi până în prezent, timp în care situaţiile neplăcute inerente unei activităţi de prestări servicii, care au mai apărut în trecut, au fost rezolvate imediat, ne surprinde comportamentul anticonciliant şi contra dialogului constructiv al doamnei Leuştean Maria, având în vedere şi declaraţia sa cu privire la relaţia noastră anterioară care s-a desfăşurat în condiţii bune”, sunt concluziile celor de la Darex.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Şi-a dus maşina la service pentru un schimb de pneuri şi a găsit-o şifonată rău.
 Vizualizări articol: 7435 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 7 voturi
Şi-a dus maşina la service pentru un schimb de pneuri şi a găsit-o şifonată rău5.057

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   ? trimis de
(29 iul 2016, 09:21:57
Si totusi nu inteleg... Daca cei de la Darex Auto s-au oferit sa ii repare masina doamnei, cum e si firesc, orice om greseste, de ce nu a acceptat ?... Nu a facut nimeni un accident cu masina ? Nu a fost nimeni vinovat ? Gresesti, iti asumi responsabilitatea !
Daca doamna spune ca cei de la Darex au sechestrat-o putea suna la 112 si sa isi ridice masina, nu ?
Daca doamna inchireaza masina cu 25 de euro pe zi, pe cand in poza are o masina de 2-3000 de euro, in 3-4 luni de zile si-ar lua alta masina. De pe 15 octombrie pana acum mai achizitiona 2-3 masini. Sau isi lua una noua !
Doamna si-a parcat masina in service, probabil ca e o paguba destul de piperata pentru cei de la Darex, din octombrie si pana acum sa tina un loc de service ocupat.
Si totusi cei de la Darex doresc sa se rezolve problema si ii mai ofera si 4 revizii gratuite ?
Nu stiu cine va avea de pierdut, doamna sau Darexul ?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei