Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 26 iul 2016 - Anul XXI, nr. 173 (6286)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Critici

Un judeţ întreg aruncă cu piatra în E.ON

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

E.ON a fost ţinta unui val de critici din partea mai multor primari din judeţul Suceava prezenţi ieri la o întâlnire cu reprezentanţii acestei companii, care a avut loc la Palatul Administrativ. Primarii au acuzat faptul că E. ON este „stat în stat”, dar şi că „îşi bate joc” atât de administraţiile locale, cât şi de consumatori, una dintre principalele nemulţumiri fiind aceea că toate investiţiile în extinderea reţelelor se fac din banii beneficiarilor, pentru ca apoi acestea să intre gratuit în patrimoniul companiei.

Întâlnirea de la Palatul Administrativ a avut loc la iniţiativa preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, iar la discuţii au fost prezenţi şapte directori din cadrul companiei E.ON. Pentru început, Gheorghe Flutur a ţinut să precizeze că întâlnirea a avut loc pentru a fi dezbătute o serie de aspecte legate de extinderea reţelelor electrice în judeţ, programele de investiţii ale companiei, dar şi aspecte legate de relaţiile cu clienţii, în special de nemulţumirile populaţiei, şi asigurarea siguranţei în alimentarea consumatorilor cu energie electrică, invitaţia şefului administraţiei judeţene către primari fiind şi de a-şi prezenta toate probleme pe care le au în relaţiile cu această companie. De remarcat faptul că toţi primarii care au luat cuvântul, şi nu au fost puţini, au avut numai critici la adresa companiei.

 

Primarii acuză faptul că riscă să piardă fonduri europene pentru că cei de la E.ON dau cu greutate avizele necesare

Primul care a luat cuvântul şi care a fost şi cel mai critic în privinţa relaţiilor cu E.ON a fost primarul comunei Adâncata, Viorel Cucu, acesta ajungând până la propunerea ca administraţiile locale să preia şi reţele de alimentare a consumatorilor privaţi, să facă lucrările de întreţinere, iar compania în cauză să încaseze doar banii. Viorel Cucu a reclamat pentru început că încă din anul 2012 solicită E.ON schimbarea unui punct de transformare, având în vedere creşterea numărului de consumatori, însă în fiecare an primeşte acelaşi răspuns, „că suntem prinşi în planul de investiţii”, fără a se întâmpla nimic. „Am fost nevoiţi pe acel punct să facem o investiţie de 7,6 miliarde de lei vechi, pe doi ani, şi acum suntem în procedură de achiziţie. Ori noi venim cu toată investiţia, apoi toată lucrarea trece în patrimoniul E.ON. Nu am primit nici măcar un ajutor din partea lor. Să spună că vin şi ei cu 20 – 30%”, a spus primarul din Adâncata. El a adăugat că pentru a putea da în folosinţă reţeaua de canalizare din Adâncata la data de 15 septembrie a.c. a fost nevoit să mai facă o investiţie de 800 de milioane de lei vechi la un alt punct de transformare, şi în acest caz contribuţia E.ON fiind zero. Viorel Cucu a precizat că o altă problemă este toaletarea copacilor din apropierea reţelelor electrice, precizând că aceste lucrări se fac doar pe porţiuni, „fără a fi duse până la capăt”. El a mai reclamat că din cauza reţelelor electrice foarte vechi se înregistrează foarte multe căderi de tensiune. „Au fost zile când la primărie au fost şi câte 15 căderi de tensiune pe zi”, a spus Viorel Cucu. El a precizat că din câte cunoaşte, din anul 1990 şi până în prezent doar la un singur punct de transformare s-au făcut „ceva îmbunătăţiri, în rest absolut nimic”. Viorel Cucu a propus ca, în condiţiile în care primăria a fost nevoită să preia şi întreţinerea iluminatului public, E.ON să dea administraţiilor locale şi iluminatul populaţiei. „Atât a mai rămas. Să mai preluăm şi populaţia. Iar ei să încaseze banii”, a spus primarul din Adâncata. Viorel Cucu a spus că o altă mare problemă este în obţinerea avizelor de la E.ON, subliniind că administraţiile întâmpină greutăţi mari pentru a intra în posesia avizelor favorabile pentru o serie de proiecte pe fonduri europene.

La rândul său, primarul din Dorneşti, Gheorghe Luţa, a spus că una dintre cele mai mari probleme este cea a obţinerii avizelor de la E.ON, şi el precizând că nu poate porni alimentarea cu apă a comunei pentru că nu primeşte avizele din partea companiei. „O altă problemă este aceea că am făcut N adrese pentru schimbarea a şase stâlpi. Se duc stâlpii cu totul jos. Când se întrerupe curentul oamenii vin la primărie, nu merg la ei. E.ON bagă robotul direct în loc să răspundă la oameni. Cei de la E.ON să spună cu ce ne pot ajuta. Riscăm să pierdem proiecte”, a spus Luţa. El a adăugat că atunci când a solicitat schimbarea unei reţele vechi de 100 de ani, reprezentanţii companiei E.ON i-au spus „să o schimbăm noi”. Gheorghe Luţa a reclamat şi el că toate investiţiile pentru extinderea reţelelor sunt suportate de consumatori, după care intră gratuit în proprietatea E.ON. „Chiar e stat în stat? Chiar aşa să fim trataţi cu indiferenţă?”, a precizat Luţa.

Primarul din Dorneşti a adăugat că primăriile nu încasează nici măcar chirii pe terenurile pe care sunt amplasaţi stâlpii de electricitate care ajung în proprietatea E.ON, terenul fiind dat în administrare gratuită. „Le dăm în administrare degeaba. Cine beneficiază de pe urma reţelelor şi a stâlpilor? Noi chiar nu avem dreptul la nimic? Vindem chiar tot degeaba şi alţii strâng banii?”, şi-a exprimat Gheorghe Luţa nemulţumirea faţă de relaţiile cu E.ON. În acelaşi timp, şi primarul din Câmpulung Moldovenesc, Mihăiţă Negură, a sesizat faptul că în acest municipiu nu există un punct de informare pentru populaţie care să funcţioneze de luni şi până vineri, în condiţiile în care numai în acest municipiu compania are circa 8.000 de clienţi.

 

Primarul din Dumbrăveni: „ Aţi trimis oameni în şomaj să aveţi un profit mai mare. Ar trebui să respectaţi consumatorul”

Un alt primar care a adus critici vehemente la adresa E.ON a fost şi cel din Dumbrăveni, Ioan Pavăl, acesta arătând în primul rând că legislaţia actuală permite acestei companii „să facă ce vrea”. „Îşi bate joc de noi. Dacă întârziem o zi la plată vin şi ne taie energia. Recent la liceul din Dumbrăveni s-au ars 20 de calculatoare după un şoc de curent şi nu s-a întâmplat nimic”, a spus Pavăl, care a reclamat şi faptul că cei de la E.ON mai au trei echipe pe teren, iar în cazul unor defecţiuni „poţi să aştepţi şi şapte ore pentru remedierea problemelor. Dacă suntem consumatori şi vânzător, haideţi să ne respectăm. Atât timp cât noi plătim, de ce să aşteptăm 10 ore o echipă de intervenţie? Nu aveţi decât să vă faceţi echipe de intervenţie mai multe. Aţi trimis oameni în şomaj să aveţi un profit mai mare. Ar trebui să respectaţi consumatorul”, a spus Ioan Pavăl, care a sesizat şi faptul în Dumbrăveni mai există transformatoare vechi de circa 50 de ani care nu au fost încă înlocuite. Pavăl a precizat că atunci când a solicitat schimbarea unui transformator, cei de la E.ON i-au spus că primăria trebuia să plătească 2,4 miliarde de lei vechi, deşi aceasta era obligaţia companiei. El a precizat că legea îi favorizează pe cei de la E.ON în privinţa investiţiilor făcute de consumatorii privaţi şi care trebuie date obligatoriu în proprietatea companiei.  „De ce să le predăm? În contractul de privatizare E.ON a avut modernizări de instalaţii, schimbări de transformatoare. Să ştiţi că nu se întâmplă. Şi e mare păcat să stăm toată ziua să dăm telefoane la E.ON, să fim corecţi, să plătim la timp energia”, a declarat Ioan Pavăl. Printre primarii care au criticat relaţia cu E.ON se numără şi cei din Poieni Solca, Volovăţ, Fundu Moldovei, Horodnic de Sus sau Todireşti, unii dintre aceştia semnalând faptul că cei de la E.ON nu au făcut nimic pentru consolidarea reală sau înlocuirea stâlpilor de medie şi înaltă tensiune care au fost afectaţi de inundaţii.

 

E.ON are alocate fonduri pentru investiţii în extinderea reţelelor, dar şi pentru înlocuirea transformatoarelor

După ce primarii şi-au prezentat problemele, a fost rândul celor de la E.ON să răspundă la criticile formulate de edili. Pentru început, Dorel Maxim, coordonator Acces Reţea din cadrul E.ON Distribuţie, a arătat faptul că pentru extinderea reţelelor de distribuiţie, primăriile trebuie să depună o documentaţie la companie, după care se face un studiu de fezabilitate şi urmează să se stabilească ce coparticipare la investiţie va fi din partea E.ON. El a arătat că 10 primării au început aceste demersuri şi doar cea din Vatra Moldoviţei a depus documentaţia completă. El a spus că primăriile care doresc pot să depună această documentaţie în următoarele două luni, documentaţia fiind plătită de companie.

Aici a fost şi prima intervenţie a preşedintelui CJ Suceava, Gheorghe Flutur, care a spus că înţelege supărările primarilor, solicitând un ton civilizat în discuţii, dar a adăugat că „de problema aceasta cu studiile de fezabilitate suntem cu toţii sătui”. Flutur a solicitat o prezentare exactă a politicii E.ON în privinţa investiţiilor în extinderea reţelelor. Încercarea de a răspunde din partea lui Dorel Maxim, respectiv „E.ON are toată deschiderea şi are fonduri”, a fost întâmpinată în mod ironic, cu aplauze din partea primarilor, reacţia lui Gheorghe Flutur fiind aceea că „răspunsurile acestea tipice nu mai dau pe nimeni pe spate. Sunt mesaje pe care le auzim în campania electorală şi nu mai merge aşa. Să spunem clar”.

A urmat apoi coordonatorul centrului de exploatare Suceava al E.ON Distribuţie, Ovidiu Strugaru, acesta precizând că pentru judeţul Suceava, pentru anul 2016 sunt aprobate şi finanţate 48 de lucrări de investiţii, de 11,6 milioane de lei, în timp ce pentru anul 2017 vor fi realizate 73 de lucrări, în valoare de 28,6 milioane de lei. El a spus că în aceste investiţii sunt incluse multe dintre problemele semnalate de primari, lucrările urmând să se realizeze în mai multe zone ale judeţului, atât pentru extinderea reţelelor, cât şi pentru înlocuirea transformatoarelor. Şi în privinţa echipelor de intervenţie, Strugaru a spus că acestea lucrează în permanenţă şi că indicatorii de performanţă sunt respectaţi. „Au fost şi la noi reorganizări. În aceste condiţii oamenii din Suceava fac eforturi să presteze un serviciu bun şi corect”, a spus Strugaru.

 

Flutur vrea o nouă întâlnire, peste trei luni, pentru a se vedea dacă problemele semnalate de primari şi-au găsit rezolvarea

În discursul său, preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a spus că cei de la E.ON au la dispoziţie trei luni pentru a găsi soluţii la problemele semnalate de primari. El le-a solicitat directorilor E.ON să ţină cont de profilul judeţului Suceava şi să aibă în vedere nevoia de extindere a reţelelor de alimentare cu energie electrică, dar şi rezolvarea problemelor apărute la stâlpi în urma calamităţilor. Flutur a subliniat că şi problema echipelor de intervenţie trebuie rezolvată, astfel încât lucrările de rebranşare a unor zone la care se înregistrează întreruperi să fie mult mai scurte. Gheorghe Flutur a atras atenţia şi asupra faptului că şi în privinţa avizelor pentru primării trebuie găsită o soluţie, în condiţiile în care acestea riscă să piardă fonduri europene. El a mai spus că o altă întâlnire cu reprezentanţii E.ON ar putea avea loc peste trei luni, pentru a se vedea dacă problemele semnalate de primari şi-au găsit rezolvarea.

Prezent la şedinţă, directorul de vânzări pe Regiunea de Est a E.ON Energie România, Silvia Macedon, a dat asigurări că în următoarele trei luni reprezentanţii E.ON vor fi în permanenţă alături de autorităţile locale sucevene. „Este momentul de la care trebuie să discutăm despre termene de rezolvare. Înţeleg faptul că e momentul ca şi noi să fim lângă dumneavoastră. Eu sunt mândră de echipa cu care lucrez, sunt specialişti, dar trebuie să vină lângă dumneavoastră. Aici am fost un pic deficitari, dar nu va dura mai mult de trei luni să venim şi să discutăm cu dumneavoastră, cu termene de rezolvare a problemelor”, a spus Silvia Macedon. Afirmaţia făcută de aceasta a fost completată de Gheorghe Flutur, care a adăugat că „mai rămâne să fim şi noi mândri că suntem clienţii dumneavoastră”. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Un judeţ întreg aruncă cu piatra în E.ON.
 Vizualizări articol: 9519 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.73/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.7 din 11 voturi
Un judeţ întreg aruncă cu piatra în E.ON4.7511

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei