Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, intenţionează să promoveze proiectul pentru Parcul Integrat de Industrie Alimentară Suceava – Botoşani în cadrul unui târg internaţional pentru investiţii şi proiecte imobiliare care va avea loc la începutul lunii octombrie 2016, în Munchen, Germania. Consiliul Judeţean Suceava va aproba în şedinţa de astăzi alocarea unei sume de 120.000 de lei pentru participarea judeţului Suceava la ediţia de anul acesta a Târgului pentru Investiţii şi Proiecte Imobiliare Expo Real 2016, care va avea loc în perioada 4-6 octombrie, la Munchen, din delegaţia suceveană urmând să facă parte cinci persoane. Gheorghe Flutur a arătat că pentru a-şi asigura prezenţa la Târgul Internaţional pentru Investiţii şi Proiecte Imobiliare de la Munchen, Consiliul Judeţean Suceava trebuie, printre altele, să închirieze un stand echipat cu facilităţile de logistică corespunzătoare şi să pregătească personalul care va fi prezent în permanenţă în cadrul acestuia şi care va prezenta oferta judeţului. De precizat că administraţia judeţeană va avea calitate de coexpozant la acest eveniment, alături de Primăria Siret, care a înfiinţat de curând şi care va promova „Industrial Park East European Border”.
Gheorghe Flutur precizează în expunerea de motive a proiectului care urmează să fie aprobat astăzi că judeţul Suceava are oportunitatea valorificării poziţiei sale geografice, de limită estică pentru afaceri a Uniunii Europene cu state din afara UE, prin înfiinţarea unui Parc Integrat de Industrie Alimentară Suceava-Botoşani. Flutur menţionează că acest parc va permite crearea unei platforme industriale în sprijinul unor investitori, cum ar fi operatori economici, instituţii de cercetare ştiinţifică şi/sau dezvoltare tehnologică în domeniul agroindustrial, care activează în judeţele Suceava şi Botoşani în domeniul industriei agroalimentare. „În acelaşi timp, apropierea de vama ucraineană şi legătura cu şoseaua E 85, respectiv drumul expres Suceava – Siret – Bucureşti, ce asigură legătura directă la reţeaua europeană TEN T, prevăzut şi în Master Planul General de Transport, reprezintă avantaje în atragerea de investitori prin acordarea unor facilităţi de ordin edilitar, respectiv accesul la infrastructura de afaceri, pentru crearea de noi locuri de muncă şi obţinerea unor surse de venit la bugetul local, conducând în final la revitalizarea şi dezvoltarea economică a judeţului Suceava”, precizează Gheorghe Flutur.
Târgul Expo Real reprezintă cea mai mare platformă europeană de afaceri pentru sectorul imobiliar şi investiţional
Preşedintele CJ Suceava a mai spus că şi cadrul legislativ care reglementează regimul juridic pentru înfiinţarea parcurilor industriale facilitează şi promovează ideea de constituire de astfel de parcuri şi permite oferirea de facilităţi fiscale.
În expunerea de motive se precizează că Târgul Expo Real din Munchen este promovat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană, prin intermediul companiei AHK România. Gheorghe Flutur a spus că în cadrul acestui târg România va avea un stand comun cu o suprafaţă de 100 mp şi o dotare logistică corespunzătoare. „Acest eveniment are rolul de a pune România pe agenda investitorilor străini, prin activităţi de marketing direct în Germania şi printr-o activitate susţinută de presă, desfăşurată în Germania şi România”, a declarat Flutur, care a subliniat că Târgul Expo Real reprezintă cea mai mare platformă europeană de afaceri pentru sectorul imobiliar şi investiţional, la eveniment fiind prezenţi participanţi din ţări din întreaga lume, precum şi expozanţi din rândul companiilor şi instituţiilor.
Gheorghe Flutur a mai explicat că documentele de planificare strategică, precum Strategia de Dezvoltare Economică şi Socială a judeţului Suceava 2011-2020 şi Strategia de Specializare Inteligentă a Regiunii Nord-Est 2020, oferta Universităţii „Ştefan cel Mare” prin facultăţile de Industrie Alimentară şi de Silvicultură, potenţialul agricol al judeţului, precum şi dinamica activităţilor agroindustriale, demonstrează necesitatea înfiinţării şi promovării unui Parc Integrat de Industrie Alimentară Suceava – Botoşani. Flutur a mai menţionat că toate aceste aspecte recomandă şi desfăşurarea unor activităţi de marketing, care să vină în sprijinul operatorilor locali pe piaţa agroindustrială, al producătorilor şi al procesatorilor mici şi mijlocii, prin prezentarea ofertei celor două judeţe pe piaţa din Germania şi România, dar şi a altor state care vor fi prezente cu oferte proprii la acest târg.