Gara Iţcani, care urma să intre în proces de reabilitare din luna martie a acestui an, aşa cum au anunţat inclusiv oficiali ai CFR Infrastructură, este, în realitate, dată uitării şi în 2016. După cum am constatat acum câteva zile la faţa locului, nu s-a făcut absolut nimic, lucrările la peron rămânând abandonate din 2014. Mai mult, după furtuna puternică de acum câteva săptămâni, partea centrală a acoperişului dă semne vizibile că s-ar putea prăbuşi, iar o bucată de tablă desprinsă de pe acoperiş atârnă spre linie, fără ca vreun angajat de la CFR să o îndepărteze de acolo, măcar pentru a mai atenua din senzaţia de abandonare totală.
Problema autorizaţiei de construire, invocată până acum, a fost rezolvată din luna februarie
La finele lunii februarie a acestui an, primarul Sucevei, Ion Lungu, anunţa că autorizaţia de construire necesară pentru demararea lucrărilor la Gara Iţcani a fost semnată, fiind îndeplinite toate condiţiile de legalitate. Şi cei de la CFR au anunţat, încă de la finele anului 2014, că pentru reabilitarea Gării Iţcani a fost alocată o sumă de 1.200.000 de lei, suficientă pentru demararea intervenţiilor urgente, iar lucrările vor începe imediat ce se va rezolva problema autorizaţiei. Din păcate, declaraţiile optimiste nu s-au dovedit şi reale, deşi am trecut deja de jumătatea anului Gara Iţcani rămânând tot abandonată.
Promisiunile au rămas la acelaşi nivel şi acum, în mijloc de iulie. Bani sunt alocaţi, iar lucrările se vor face, dau asigurări cei de la CFR Infrastructură. Ba mai mult, în 2016 ar urma să se refacă peronul şi acoperişul, după care, din 2017, s-ar trece la lucrări la clădirea monument istoric de secol XIX. Având în vedere realitatea la zi şi promisiunile neonorate nu putem să nu punem la îndoială aceste asigurări date verbal celor care se interesează de soarta Gării Iţcani.
Gara este închisă de anul trecut. Activitatea s-a mutat într-o anexă
Pentru cine nu a mai fost de mult prin zonă, de anul trecut pe gară au fost puse lacătele, pentru că pur şi simplu tencuiala de pe tavan cădea în capul oamenilor. Casa de bilete şi Postul de Poliţie au fost mutate într-o anexă, iar la peron a mai rămas deschis un magazin, singura afacere rătăcită printre ruine. Peronul la care s-au început lucrări în toamna lui 2014 a fost abandonat în fază de şantier, acoperişul peronului mai e susţinut doar de bârne din lemn, iar bucăţi din tencuiala clădirii au început să cadă şi pe exterior.
Paradoxul este că mai ales acum, vara, în fiecare seară, în gară ajung mulţi suceveni, care pleacă din Iţcani cu trenul sezonier Suceava Nord-Mangalia spre Litoral. Oamenii pleacă de la Iţcani pentru că aici este staţia de formare a trenului şi au mai mult timp la dispoziţie pentru a-şi căuta vagonul şi locurile.
Probleme de securitate în Gara Iţcani
Deşi gara este practic abandonată, poliţiştii de la Postul de Poliţie Transporturi din Gara Iţcani continuă să aibă probleme cu câţiva localnici care şi-au făcut un obicei de a veni seara în gară şi a se manifesta zgomotos, eventual de a provoca scandal sau distrugeri, dacă nu sunt supravegheaţi. Poliţiştii vor solicita Regionalei CFR Iaşi ca în situaţia în care vor începe lucrările de reabilitare în gară să fie amplasate câteva camere video, pentru a se preveni furturile de materiale de construcţii. Aceştia au remarcat o îmbunătăţire vizibilă a gradului de securitate din Gara Suceava (Burdujeni) după ce în staţie au fost amplasate şapte camere de supraveghere.
Gara din Iţcani a fost inaugurată în 1871, în perioada stăpânirii austro-ungare.Ultimele reparaţii capitale la această clădire, clasificată ca monument istoric, au fost efectuate în anii 1974-1975. De atunci s-au mai făcut, sporadic, doar cârpeli. După 1990 nu s-a mai făcut însă nimic.
(20 iul 2016, 10:15:50
Meritul nu este al Primariei ci al Sectiei L5 CFR Suceava.Propietarul garii este statul Roman.
Bani sunt alocati pentru anul 2016 si pina la sfirsitul anului se va reface acoperisul pe copertina si gara .