Compania E.ON a constatat, încă din luna martie a anului trecut, faptul că o reţea de joasă tensiune din comuna Bilca este îmbătrânită şi în stare foarte proastă, cauză din care calitatea energiei electrice este scăzută, însă lucrările de modernizare se vor face abia în 2017, dacă se vor face şi atunci. Asta reiese negru pe alb din corespondenţa oficială pe care un bărbat din Bilca, în numele mai multor consăteni, a avut-o cu E.ON. Oamenii sunt revoltaţi pe bună dreptate că o lucrare urgentă este amânată foarte mult timp, iar ei nu au parte de servicii decente. Iniţial, lucrarea a fost aprobată şi introdusă în Planul de investiţii pentru 2015-2016, însă în ultimul răspuns oamenii au primit o nouă amânare pentru anul 2017.
Reţeaua este din 1963
Ioan George Horodnic, din comuna Bilca, a transmis sesizări, în numele a 15 familii, în care a subliniat că reţeaua de joasă tensiune a fost făcută din 1963, pe stâlpi din lemn, care sunt putrezi, în timp ce conductorii sunt rupţi şi cârpiţi.
„Instalaţia electrică este depăşită din punct de vedere tehnic şi ne pune în pericol toate bunurile electrocasnice”, ne-a declarat bărbatul. Incidente petrecute în ultimii ani confirmă aceste probleme, iar echipele din teren ale E.ON le-au constatat încă din prima parte a anului 2015.
Răspunsul încurajator al E.ON
“Situaţia semnalată de petent a fost în atenţia companiei E.ON Distribuţie România SA încă din anul 2015, când a fost efectuată o analiză asupra cazului, drept care în luna martie 2015 s-a promovat prin referat lucrarea de <Reabilitare reţea de joasă tensiune pe stâlpi de lemn aferentă PTA 14 Bilca, comuna Bilca judeţul Suceava>. Această lucrare a fost introdusă în Planul de Investiţii pentru 2015-2016. Lucrarea este în fază de proiectare la societatea ELDIS Proiect Botoşani SRL şi vom contracta execuţia lucrării în cel mai scurt timp de la finalizarea proiectului”, se arată într-un răspuns transmis de companie lui Ioan George Horodnic, în luna martie a acestui an.
Bărbatul a reclamat calitatea serviciilor proaste şi la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Suceava, însă instituţia nu a luat vreo măsură de sancţionare tocmai pentru că E.ON a transmis că lucrarea de reabilitare este în faza de proiect şi urmează a fi executată în anul 2016.
Ultimul răspuns, o amânare cu încă un an
Surpriză sau nu, ultimul răspuns primit de bărbatul din Bilca de la E.ON, pe data de 2 iunie, a fost tranşant şi deloc pe placul lui şi al consătenilor:
“Lucrarea de reabilitare se află în stadiul de elaborare a proiectului tehnic de către societatea Eldis Proiect Botoşani şi este alocată ca execuţie pentru anul 2017, astfel încât la această dată nu avem disponibil un proiect tehnic, acesta nefiind finalizat”, se arată în răspunsul semnat de Doina Lazarovici, de la Departamentul Centru Relaţii Clienţi al E.ON.
Aşadar, abia în 2017 pot spera oamenii din Bilca să aibă acces la servicii decente de energie electrică. În tot acest timp, au de plătit facturi şi rămân foarte des fără curent electric.
Probleme ca aceasta sunt în foarte multe zone din judeţul Suceava. Compania E.ON face „performanţă” în 2016 cu reţele vechi de zeci de ani.
(10 iul 2016, 21:44:24