Sucevenii care au nevoie de paşaport, permis de conducere, plăcuţe de înmatriculare la autovehicule sau de alte servicii la instituţiile cu activităţi din această categorie pot achita taxele aferente mult mai simplu. Prefectul de Suceava, Constantin Harasim, informează, printr-un comunicat de presă, că plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, a contravalorii certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar.
Plata se poate face online în sistem internet banking, dar şi de la orice bancă unde solicitantul are deschis un cont bancar, prin virament către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise de Instituţia Prefectului la Trezoreria Statului.
Plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank, ci la casieria Trezoriei, a Prefecturii - pentru paşapoarte, la ghişeele Serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor - pentru documentele emise de acesta şi prin mandat poştal.
Codul de identificare fiscală al Instituţiei Prefectului judeţul Suceava: 4244032.
Contul IBAN aferent Serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor: RO47TREZ591502601X008639.
Contul IBAN aferent Serviciului public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple: RO64TREZ591502602X008640.
Cererile pentru eliberarea paşapoartelor se pot depune la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu
Informaţiile care trebuie completate de cetăţeni pe documentele de plată sunt: CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Conform noii legislaţii pentru reducerea birocratizării, în situaţia paşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent.
Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi al paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă.
Când plata se efectuează prin mandat poştal este necesară prezentarea, ca document doveditor al plăţii, a facturii aferente emise de oficiul poştal. Actele necesare şi termenele de eliberare a documentelor emise de MAI rămân neschimbate.
Cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu. Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar de la cel unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului.