Cotidianul Monitorul de Suceava este cel mai important la nivelul judeţului, aspect certificat de măsurătorile şi monitorizările Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT) şi ale Studiului Naţional de Audienţă (SNA). Ultimul studiu de acest gen, realizat în perioada noiembrie 2014 – mai 2016 pe un public cu vârsta între 14-74 de ani, a scos în evidenţă că Monitorul de Suceava are în fiecare zi câte 104.000 de cititori, atât în ceea ce priveşte produsul tipărit, cât şi în format electronic.
Datele arată un echilibru între cititorii din mediul urban şi cei din mediul rural. Astfel, 60.000 dintre cititori provin din oraşe, în timp ce diferenţa de 44.000 de persoane care răsfoiesc cotidianul nostru sunt de la sate.
Cu acest public câştigat în timp datorită seriozităţii şi promptitudinii cu care au fost informaţi oamenii, Monitorul de Suceava se situează la nivel naţional pe locul 9, după publicaţii extrem de cunoscute în România, inclusiv tabloide. În ceea ce priveşte presa locală, Monitorul de Suceava este lider detaşat, următoarea publicaţie de pe listă fiind Bihoreanul, cu 36.000 de cititori.
Mai trebuie spus că, şi în ceea ce priveşte notorietatea, Monitorul de Suceava se plasează excelent. 1.516.000 de persoane din România au auzit de Monitorul de Suceava, ceea ce situează cotidianul nostru pe primul loc în ceea ce priveşte titlurile locale, următorul pe listă fiind Bihoreanul, cu jumătate din persoane care au auzit de acest ziar.
Studiul a fost realizat pe baza unui eşantion reprezentativ de 21.141 de persoane, cu o marjă de eroare maximă de +/- 0.67%, la 95% interval de încredere. Studiul a fost realizat în perioada noiembrie 2014 – mai 2016, în parteneriat cu 3 companii de cercetare: GfK România, CCSAS şi Metro Media Transilvania. SNA s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 70 de titluri şi are peste 40 de beneficiari: editori, clienţi, agenţii de publicitate.
Rezultatele de audienţă au fost obţinute prin măsurarea integrată a audienţei unei mărci media pe toate canalele pe care aceasta îşi distribuie conţinutul: presă scrisă, site web, pagină de Facebook şi aplicaţie de mobil. Pentru prima dată rezultatele de audienţă globale sunt disponibile şi pentru populaţia din mediul rural, măsurările anterioare limitându-se la mediul urban.
BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale. BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate indicatorii de performanţă obţinuţi în urma auditului şi a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur şi credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
Studiul Naţional de Audienţă (SNA) furnizează rezultate de audienţă pentru presa scrisă din România şi reprezintă pentru piaţa de media şi publicitate sursa unică a informaţiilor referitoare la performanţele presei scrise utilizate în tranzacţionarea spaţiului publicitar.