Problema instituţiilor de învăţământ din judeţ neautorizate sanitar şi din punct de vedere al protecţiei la incendii a fost analizată, ieri, de prefectul de Suceava, Constantin Harasim, împreună cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Suceava, ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului, ai Gărzii Naţionale de Mediu -Comisariatul Judeţean Suceava, ai Direcţiei de Sănătate Publică, ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” şi cei ai Inspectoratului Școlar Judeţean, în vederea identificării de soluţii pentru remediere.
Potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Judeţean, în cele 461 de unităţi şcolare neautorizate îşi desfăşoară activitatea peste 33.000 de copii, reprezentând 29% din totalul şcolarilor şi preşcolarilor din judeţ. Suma totală necesară estimată pentru autorizarea unităţilor şcolare din punct de vedere sanitar şi autorizarea privind securitatea la incendiu este de 84 de milioane de lei.
Conform reprezentanţilor Direcţiei de Sănătate Publică, principala problemă la autorizare este aceea că primăriile nu au solicitat, de fapt, avizul de specialitate.
Din analiza de ieri a reieşit că majoritatea unităţilor de învăţământ fără autorizaţie sanitară de funcţionare sunt situate în mediul rural şi nu îndeplinesc condiţiile impuse din cauza lipsei apei curente sau a canalizării şi din cauza grupurilor sanitare necorespunzătoare.
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Niţă, a subliniat faptul că instituţia pe care o reprezintă va acorda îndrumare şi sprijin tuturor primarilor din unităţile administrativ-teritoriale unde există unităţi şcolare neautorizate.
Prefectul judeţului Suceava, Constantin Harasim, a hotărât constituirea unei comisii interinstituţionale pentru verificarea unităţilor şcolare neautorizate, comisie care îşi va desfăşura activitatea în perioada 11 iulie - 20 august a.c.. La finalul perioadei, comisia va prezenta raportul ce va cuprinde concluziile şi măsurile în vederea remedierii deficienţelor constatate.