Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 29 iun 2016 - Anul XXI, nr. 150 (6263)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Recunoaştere valoare

Suceveanul Dănuţ Crainiciuc, locul I la concursul de eleganţă la care a participat „crema” automobilelor retro

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Cunoscutul colecţionar de Dacii 1300, suceveanul Dănuţ Crainiciuc, şi-a mai trecut în palmares o distincţie, cea mai importantă de până acum. Este vorba de locul I la Concursul de Eleganţă Sinaia 2016, desfăşurat sub înaltul patronaj al Casei Regale a României. La evenimentul retro ajuns la ediţia cu numărul 6 au fost selectate 36 de automobile, din patru ţări: România, Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova.

Suceveanul a câştigat locul I la Grupa „Fabricat în România”, destinată automobilelor autohtone. 

 

Cea mai veche Dacia 1300, a doua din istoria modelului

După cum au arătat organizatorii, au fost selectate cele mai reprezentative automobile, pe categorii, iar unul dintre ele a fost „Fabricat în România”. Dintr-un număr de 10-12 Dacii 1100 şi 1300, din cele aflate în starea cea mai bună care există în România, atestate ca vehicule istorice, au fost alese trei: două Dacii 1300 şi o Dacia 1100. Printre ele şi Dacia 1300 din 1969, primul an în care a fost fabricat modelul, cu seria de şasiu 00002, proprietatea lui Dănuţ Crainiciuc. Cum maşina cu seria 00001 a fost din păcate pierdută acum mulţi ani, fiind casată la un centru de fier vechi, Dacia lui Dănuţ Crainiciuc este cea mai veche care mai există. Pe lângă valoarea dată de seria pe care o are, Dacia 1300 a suceveanului are ca principal atu restaurarea impecabilă, până la ultimul detaliu. Acest aspect a fost remarcat şi la concursul de eleganţă de înaltă ţinută de la Sinaia, care a fost concentrat în faţa CasteluluiPeleş.

 

O recunoaştere a valorii la nivelul cel mai înalt

Pentru Dănuţ Crainiciuc acest premiu nu se compară cu altele obţinute până acum. Argumentele sunt multe: evenimentul a fost organizat de Federaţia Internaţională de Vehicule Istorice (FIVA), iar juriul a fost unul de înaltă calitate.

Dănuţ Crainiciuc a declarat: “Este o mare onoare în primul rând pentru că am fost selectat să particip la acest eveniment, iar locul I la categoria mea nu face decât să recunoască faptul că deţin cea mai valoroasă Dacia 1300 care mai există. Maşina a fost analizată în detaliu în jur de 50 de minute şi pot să spun, fără falsă modestie, că am ajuns la nivelul maxim de performanţă”.

 

Speră la sprijin şi din partea autorităţilor locale sucevene

Suceveanul nu a ascuns că speră în viitor la o susţinere şi din partea autorităţilor locale din Suceava, în condiţiile în care reprezintă Suceava la evenimentele retro la cel mai înalt nivel şi deţine cele mai valoroase Dacii 1300 (maşina simbol a românului).

„Dedic acest premiu familiei, ei mă susţin cel mai mult, şi prietenilor adevăraţi, care au fost şi sunt alături de mine”, a mai spus Dănuţ Crainiciuc.

 

Povestea celei mai vechi Dacii 1300 păstrate în România 

Dacia 1300 cu numărul 2 din istoria fabricării acestui model reprezintă maximum pentru un colecţionar de Dacii 1300.

Istoria maşinii, din primii săi ani, nu este foarte clară, ne-a povestit Dănuţ Crainiciuc.

“Nu ştim absolut nimic despre soarta maşinii din primii doi ani, din 1969 până în 1971. Practic, oficial nu apare nici un posesor. A avut apoi alţi doi proprietari, până când a ajuns la un pasionat, de la care am achiziţionat-o eu, pentru a începe un lung proces de restaurare până la cel mai mic detaliu. În condiţiile în care prima maşină a fost dată la casat, deţin cea mai veche Dacia 1300 care mai există, dar şi cel mai vechi model de Renault 12”, ne-a povestit suceveanul.

Dacia 1300 a fost fabricată după modelul Renault 12, cele două fiind practic maşini identice. Renault 12 a fost fabricat tot din 1969, imediat ce au fost scoase pe piaţă primele maşini Dacia 1300.

Cum primele maşini Dacia 1300 au fost destinate unor nume importante din nomenclatura comunistă, foarte probabil şi al doilea autoturism din istoria modelului a trecut măcar pe la un lider important din acea perioadă.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Suceveanul Dănuţ Crainiciuc, locul I la concursul de eleganţă la care a participat „crema” automobilelor retro.
 Vizualizări articol: 7640 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.3 din 6 voturi
Suceveanul Dănuţ Crainiciuc, locul I la concursul de eleganţă la care a participat „crema” automobilelor retro4.356

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei