Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 14 iun 2016 - Anul XXI, nr. 138 (6251)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Biblioteca „I.G. Sbiera”

46 de copii instituţionalizaţi în centre de plasament au beneficiat de programul „Ajutor la teme”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

46 de copii instituţionalizaţi în centre de plasament au beneficiat, în perioada februarie-iunie, de programul „Ajutor la teme”, organizat de Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera” Suceava (Secţia „Împrumut pentru copii”), în colaborare cu Centrul de Plasament „Speranţa”, Centrul de Plasament “Micul Prinţ” şi Centrul de Plasament de Tip Familial „Colţ Alb”. Pe 17 iunie, la ora 12:00, Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera” Suceava organizează o activitate de premiere în cadru festiv a celor mai merituoşi elevi participanţi la proiect, tocmai pentru a evidenţia eforturile unora dintre copiii instituţionalizaţi. La această activitate vor participa, pe lângă elevii implicaţi în proiect, şi profesorii voluntari, copiii instituţionalizaţi la „Colţ Alb”, “Micul Prinţ” şi “Speranţa”.

 

Copii afectaţi de lipsa familiei

Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera” şi-a propus ca şi prin acest proiect să depăşească tiparul clasic al unei biblioteci publice şi să se implice în identificarea şi rezolvarea problemelor comunităţii din care face parte. Comunitatea vizată de proiect a fost alcătuită din copii instituţionalizaţi în trei centre de plasament din municipiul Suceava: „Speranţa”, „Colţ Alb” şi “Micul Prinţ”, copii afectaţi de lipsa familiei. Prin acordarea unor meditaţii săptămânale, asigurate de profesori voluntari, s-a urmărit îmbunătăţirea situaţiei lor şcolare, reducerea diferenţelor de şanse faţă de colegii lor proveniţi din familii normal constituite, dar şi ridicarea gradului de încredere în forţele proprii şi stimularea potenţialului intelectual.

 

Parteneriat între instituţii

În urma analizei chestionarelor aplicate unui număr de 46 de copii şi tineri, cu vârste între 9 şi 18 ani, s-a constatat dorinţa lor de a fi ajutaţi la teme, la următoarele materii (în ordinea numărului de solicitări): matematică, limba engleză, limba română, limba franceză, chimie, fizică, istorie şi biologie. Pe baza acestor informaţii s-au alcătuit grupuri de lucru, astfel încât un copil care a optat pentru mai multe materii să poată participa la mai multe grupuri. Programul s-a bazat pe un parteneriat încheiat între  Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera” Suceava şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Suceava.

Meditaţiile au avut loc în sălile de studiu de la Centrul de plasament „Speranţa”, Centrul de plasament de tip familial „Colţ Alb”, Centrul de plasament “Micul Prinţ” şi la Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera”, ocazie cu care cei care nu au beneficiat până acum de serviciile instituţiei au cunoscut secţiile bibliotecii. Programul de meditaţii s-a desfăşurat pe perioada semestrului al II-lea al anului şcolar în curs. Monitorizarea s-a făcut săptămânal de coordonatoarea proiectului, Nicoleta Tipa, bibliotecar la secţia de împrumut pentru copii, iar evaluarea finală se va face şi pe baza progresului înregistrat la şcoală de fiecare copil.

Programul s-a desfăşurat în colaborare cu reprezentanţi ai centrelor de plasament şi DGASPC Suceava: Maria Cojocaru, Andra Davidescu, Mariana Dedeagă, Călina Florea și Rodica Ilisei. Managerul Bibliotecii Bucovinei „I.G. Sbiera”, Gabriel Cărăbuş, a declarat că instituţia pe care o conduce şi-a mărit numărul de utilizatori, „iar prin implicarea în proiect, pentru al cincilea an consecutiv, a devenit mai vizibilă în ochii membrilor comunităţii. Activităţile cu membri ai grupurilor defavorizate reprezintă un avantaj în CV-ul unei biblioteci ce doreşte să atragă fonduri”. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului 46 de copii instituţionalizaţi în centre de plasament au beneficiat de programul „Ajutor la teme”.
 Vizualizări articol: 1700 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
46 de copii instituţionalizaţi în centre de plasament au beneficiat de programul „Ajutor la teme”0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei