Pentru al treilea an consecutiv, elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine o serie de testări naţionale, acestea având rolul de a urmări evoluţia şi stadiul de pregătire al fiecărui elev, dacă şi unde sunt probleme la nivel de şcoală sau de clasă. Evaluările naţionale de la clasele mici vor avea loc în perioada 23 mai - 10 iunie 2016 în toate unităţile de învăţământ, primii testați fiind elevii claselor a VI-a. Aceștia vor susține astăzi evaluarea la Limba română, iar la Matematică şi Ştiinţe ale naturii pe 24 mai. Cele două testări vor dura câte 60 de minute.
La nivelul judeţului Suceava, circa 7.300 de elevi din clasele a VI-a sunt aşteptaţi la testare.
Potrivit metodologiei, „testele elaborate sunt structurate astfel: primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară <Limbă şi comunicare>, iar al doilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară <Matematică şi Ştiinţe ale naturii>".
Testele pentru evaluarea naţională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale, iar nivelul de dificultate este mediu. Rezultatele obţinute nu se trec în catalog şi nu sunt făcute publice, ci au rolul de a verifica stadiul competenţelor evaluate. Totodată, se va şti în ce măsură elevul şi-a însuşit elementele de bază specifice vârstei, insistându-se, ulterior, pe corectarea eventualelor dificultăţi. Rezultatele evaluării se transmit părinţilor elevilor şi vor fi puse în portofoliul educaţional al elevului.
Urmează teste pentru peste 14.000 de elevi din judeţ dintr-a II-a şi a IV-a
Cât priveşte elevii claselor a IV-a, ei vor susţine evaluarea la limba română pe 30 mai, la matematică pe 31 mai și la limba maternă pe 2 iunie. Totodată, elevii dintr-a II-a vor susţine probele în perioada 6-10 iunie.
În județul Suceava, peste 14.000 de elevi sunt așteptați să-și testeze cunoștințele (6.900 din clasa a II-a şi 7.200 din clasa a IV-a).
Ministerul Educaţiei precizează că testele elaborate pentru clasa a II-a sunt structurate astfel: primul vizează evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise, al doilea test evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite şi al treilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică. Durata acestora este de 30 de minute fiecare.
Testele elaborate pentru clasa a IV-a sunt structurate astfel: primul test evaluează competenţele de înţelegere a textului scris în limba română, iar al doilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică. La clasa a IV-a, fiecare probă durează 60 de minute. Testele sunt corectate în cadrul unităţii de învăţământ, de cadrele didactice din respectiva unitate.