Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, ieri, în conferinţă de presă, că din informările pe care le primeşte ”conform legii” ştie că şoseaua de centură a Sucevei are mari probleme de proiectare şi execuţie, cel puţin la tronsoanele I şi II construite pe teren de umplutură, pe un deal cu alunecări de teren. Nechifor a precizat că proiectul a fost transferat spre finanţare cu fonduri europene, urmând ca oficiul european antifraudă OLAF să facă verificări. Potrivit preşedintelui Consiliului Județean Suceava, cele aproape 44 de milioane de euro din Fondul de coeziune alocate vor fi folosite pentru a deconta lucrări deja executate şi pentru a se închide finanţarea.
Nechifor a afirmat că urmează să fie făcută o nouă proiectare pentru că tronsoanele I şi II ale şoselei sunt pe teren care, din cauza alunecărilor, nu permite o astfel de construcţie.
„S-a ales un traseu prost, din birou, cu o structură pentru tronsoanele I şi II neconformă, cu foarte multe alunecări de teren. E vorba de pământ de umplutură, pământ de flori. Niciodată nu s-a construit acolo şi doar un nepriceput ar fi putut decide să se construiască pe un deal care o ia la vale şi doar un nebun ar putea pune un <zid al morţii> în mijlocul unui drum european”, a spus Nechifor.
El a arătat că această lucrare a costat deja 80 de milioane de euro, ajungând ca un kilometru de drum naţional să coste 6 milioane de euro, mai mult decât un kilometru de autostradă.
”Din 2012, când am primit certificat ORNIS, am primit informări că se scufundă centura şi că acolo mai sunt şi alt fel de lucruri. Nu le pot spune pe toate şi nu sunt deloc încântat că cineva a îngropat pur şi simplu 80 milioane de euro într-o centură fără finalitate”, a spus Cătălin Nechifor.
Oficiul antifraudă al Uniunii Europene va verifica investiția, conform lui Nechifor
El a mai declarat că la început nu-şi putea explica de ce, dacă exista finanţarea asigurată, constructorul evita să lucreze pe tronsoanele I şi II şi că prefera să efectueze alte lucrări adiacente, cum ar fi o parcare, dar că apoi a înţeles că nu s-a lucrat pentru că respectivele porţiuni „sunt probe” care trebuie păstrate. Noul proiect trebuie să corecteze erorile din proiectarea inițială.
„Se va veni cu o nouă proiectare, noi indicatori tehnico-economici şi cu alte gândiri ca să reparăm ceea ce au stricat alţii. Vestea bună e că odată ce proiectul a fost transferat pe bani europeni va intra OLAF să verifice”, a spus Cătălin Nechifor.
Primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 şi DN 17, a fost deschis în primăvara anului 2015. Pentru celelalte două tronsoane, realizate în proporţie de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 80 de milioane de lei.
Lucrările la şoseaua de centură a Sucevei, începute în 2008, trebuiau terminate în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014, dar lucrările nu au avansat, astfel încât CNADNR a reziliat contractul.
(13 mai 2016, 14:46:08
Mulţumim din inimă celor de la SRI că l-au informat la timp pe tovarăşul Nechifor şi a oprit finanţările cu ajutorul tovarăşului de partid Ponta cel vesel şi glumeţ!
Şi uite-aşa am scăpat noi, sucevenii de o mare năpastă!