Televizoare „prăjite” din care a ieşit fum, frigidere din care s-au auzit zgomote ciudate şi care au eliberat un miros greu de suportat şi centrale termice care nu au mai pornit, acesta era tabloul din apartamentele dintr-un bloc de pe strada Universităţii din municipiul Suceava, după un scurtcircuit produs la tabloul electric general al imobilului. Incidentul a avut loc marţi dimineaţă şi a afectat mai multe apartamente din blocul 10 A, situat la numărul 34. Defecţiunea s-a produs dintr-odată, iar cei aflaţi în apartamente au fost primii care au observat efectele scurtcircuitului care a dat peste cap multe dintre aparatele electrocasnice aflate în priză. Oamenii îngroziţi, după ce au scos din priză ce se mai putea, au sunat de urgenţă la E.ON Energie, care a trimis o echipă de intervenţie la faţa locului.
Cei păgubiţi ne-au povestit cum s-au petrecut lucrurile:„S-a produs un scurtcircuit, au ars becurile, centrala a făcut flamă, după care s-a aprins televizorul, a ieşit fum. Mirosul este de la televizor, ăsta a luat foc, dacă nu eram acasă era jale, ardea în voia cea bună. Am sunat imediat la intervenţii, la IRE. Pagubele sunt mari, s-a dus centrala, s-a dus televizorul... Sigur că sunt pagube mari. Vina? Nu putem şti de unde e defecţiunea, echipa de intervenţie o să stabilească cauza scurtcircuitului, a defecţiunii. Sperăm să fim şi noi informaţi ca să putem face demersuri ca să recuperăm pagubele”, ne-a povestit Constantin Cocerhan, unul dintre cei afectaţi de defecţiunea electrică.
Georgeta Hucec a fost unul dintre cei mai afectaţi proprietari, puţine dintre aparatele electrice din apartamentul femeii scăpând neafectate. „S-au stricat frigiderul, care a pocnit de trei ori şi a lăsat un miros de nu se poate sta, televizorul, centrala, care este montată şi dată în funcţiune la începutul acestei luni, şi toate becurile care sunt economice. Aici în camera mare absolut totul, fierul de călcat, televizorul care este nou, încă nu este plătit, noroc că am scos laptopul din priză. Dar mirosul de freon persistă de o oră, am lăsat deschis tot şi persistă. O să vedem ce s-a întâmplat, am sunat, a venit echipa şi a zis că tensiunea era foarte mare, undeva la 380 de volţi, şi trebuie să facem demersuri să ne despăgubească. Probabil o să ne despăgubească cineva”, a declarat Georgeta Hucec.
Cei păgubiţi speră că daunele produse vor fi suportate de compania care poartă vina defecţiunii
Cel puţin trei centrale de apartament, mai multe televizoare şi frigidere au fost afectate de scurtcircuitul produs la tabloul electric general al blocului. O echipă de intervenţie de la E.ON Energie a venit la faţa locului şi a remediat defecţiunea produsă în tabloul electric, despre care locatarii spun că a fost înlocuit cu unul nou în urmă cu câteva săptămâni. Unul dintre electricienii care au făcut reparaţia ne-a explicat cum s-ar fi putut produce defecţiunea: „Nulul era legat pe carcasă, pentru că aşa se leagă, iar firele care veneau şi erau înnădite aici s-au retezat. S-a produs o buclă de întoarcere, iar prin aparatele consumatorilor curentul s-a întors invers, faza întorcându-se pe nul. Şi dacă au fost două faze diferite, a apărut un curent de 380 de volţi, care a afectat aparatele electrocasnice.”
Certe sunt până la această oră pagubele suferite de locatarii blocului, care se ridică la zeci de mii de lei. Câţiva dintre aceştia au depus ieri la prânz cereri pentru a fi despăgubiţi pentru pagubele suferite. Conform unui comunicat primit la redacţie marţi după-amiază, reprezentanţii companiei E.ON au demarat deja o analiză care va stabili circumstanţele producerii incidentului de la blocul 10 A de pe strada Universităţii. În ceea ce priveşte posibilitatea despăgubirii în cazul unui incident de acest fel, în comunicat se specifică următoarele: ”Ordinul ANRE nr. 64 din 2014 prevede ca: în situaţia înregistrării unei abateri privind continuitatea în alimentare sau calitatea tensiunii, cu sau fără daune materiale, clientul va transmite în termen de maximum 5 zile lucrătoare o cerere de analiză/despăgubire. Cererea va fi însoţită de documente justificative din care să rezulte cele reclamate, inclusiv o estimare a prejudiciului provocat. În cazul în care este necesară analiza la faţa locului, aceasta se va realiza în cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea cererii de analiză/despăgubire.”
(13 apr 2016, 19:56:34