Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Cătălin Homor, a anunţat că şoseaua de centură a Sucevei poate fi finalizată într-un termen de 90 de zile, însă nu a făcut referire la momentul în care ar putea să reînceapă lucrările la cele două tronsoane rămase neterminate de mai mulţi ani. Cătălin Homor a declarat că a fost prezent la finalul săptămânii trecute în Suceava, unde a vizitat şantierul variantei de ocolire a municipiului. „Având în vedere că mai sunt de executat aproximativ 15% din lucrări, sper ca viitorul constructor să fie cât mai serios şi să facă restul lucrărilor rămase de executat într-un timp cât mai scurt. Eu consider că acestea pot fi finalizate în maxim 90 de zile”, a declarat directorul CNADNR.
El a precizat că lucrările executate în cadrul contractelor reziliate în luna februarie 2014 sunt gata în proporţie de 85%. Cătălin Homor a amintit că în data de 4 august 2015 a fost semnat un contract pentru realizarea unei expertize tehnice pentru lucrările executate şi a celor care au mai rămas de realizat. Homor a subliniat că potrivit recomandărilor din expertiza tehnică, în acest an va fi demarată procedura de achiziție în vederea adjudecării contractului pentru lucrările care au mai rămas de realizat, pe primele două tronsoane, de la E 85 şi până la intersecţia cu DN 17, în zona sensului giratoriu denumit „Zidul Morţii”. „Am cerut colegilor mei să urgenteze paşii ce trebuie parcurşi, astfel încât într-un timp cât mai scurt să demarăm procedura de licitație, la finalul căreia să semnăm contractul de execuție lucrări”, a ţinut să precizeze Cătălin Homor.
Şoseaua de centură a Sucevei nu este finalizată nici la aproape opt ani de la începerea lucrărilor
Lucrările la şoseaua de centură a Sucevei au început în anul 2008 şi ar fi trebuit să fie finalizate în anul 2012. Varianta de ocolire a Sucevei are aproape 13 de kilometri, iar pe traseu sunt 16 poduri şi 48 de podeţe, investiţia fiind de circa 46,5 milioane de euro. Deşi au trecut aproape opt ani de la începerea investiţiei, numeroase scandaluri, neasigurarea finanţării sau rezilierea contractului iniţial au făcut ca investiţia să nu fie terminată nici până în momentul de faţă. Singurul tronson finalizat este cel de la intersecţia cu DN 17 (în Şcheia) şi până la intersecţia cu DN 2 (la Pătrăuţi), cu o lungime de 5,5 kilometri. Primele două tronsoane, cu o lungime totală de 7,285 kilometri, sunt în conservare, însă pe aproape tot traseul se poate vedea faptul că au apărut deja fisuri în carosabil, din cauza alunecărilor de teren.
Pe de altă parte trebuie spus că ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, anunţa la începutul lunii februarie că în vederea finalizării lucrărilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale va deschide o procedură de achiziţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor rămase de executat la şoseaua de centură a Sucevei, această procedură urmând a se încheia, după estimări, în luna martie 2016. Ministrul Transporturilor a fost mult mai optimist în ceea ce priveşte termenul de finalizare a lucrărilor, precizând că „estimăm că durata de execuţie a lucrărilor, până la finalizarea acestui obiectiv, va fi de circa trei – patru luni, iar recepţia la terminarea lucrărilor ar putea avea loc la sfârşitul lunii august 2016”. Acesta a mai spus că în condiţiile în care până în prezent finanţarea lucrărilor la şoseaua de centură a Sucevei a fost asigurată doar de la bugetul de stat, în prezent au fost iniţiate demersurile necesare în vederea obţinerii aprobărilor pentru asigurarea banilor pentru continuarea investiţiei din fonduri nerambursabile. Costescu a arătat că în acest sens s-a obţinut deja „admisibilitatea” din partea Comisiei Europene şi urmează să fie emisă decizia de finanţare, după care se va semna şi contractul de finanţare pentru acest proiect.