Deputatul PNL de Suceava Ion Balan vrea să ştie ce măsuri urgente vor fi luate pentru creşterea siguranţei rutiere pe anumite porţiuni din drumul naţional 17, care leagă Suceava de Vatra Dornei, el făcând referire în mod deosebit la „curba morţii”, zonă aflată pe raza localităţii Şcheia, unde într-un timp relativ scurt au avut loc nu mai puţin de patru accidente soldate cu morţi. În acest sens, Balan a adresat întrebări ministrului Transporturilor, Dan Marian Costescu, şi directorului general interimar al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, la care aşteaptă răspuns în scris. Parlamentarul liberal a criticat CNADNR pentru lipsa de reacţie, arătând că măsurile se lasă aşteptate, deşi în opinia sa nu implică eforturi financiare considerabile.
„Deşi România continuă să se afle în fruntea clasamentelor privind victimele înregistrate pe drumurile publice naţionale, unele acţiuni ale admnistratorilor drumurilor care nu implică eforturi financiare deloc considerabile ar putea preîntâmpina producerea unor accidente soldate cu victime sau chiar şi cu decese. Este şi cazul drumului naţional 17, care face legătura între localităţile Suceava şi Gura Humorului, unde în zona localităţii Şcheia, într-o curbă periculoasă, s-au produs într-un timp relativ scurt nu mai puţin de patru accidente rutiere soldate cu decese. În ciuda constatărilor lucrătorilor Poliţiei Rutiere, potrivit cărora curba se află la capătul unui segment de drum pe care se rulează de obicei cu viteze ridicate, administratorul drumului nu a întreprins nici până azi noi măsuri care să conducă la creşterea siguranţei pe drumurile publice. După cum foarte bine cunoaşteţi, simpla amplasare a unui indicator de atenţionare sau a unui marcaj suplimentar nu va limita riscul producerii de noi accidente cu victime umane. Pe cale de consecinţă, vă rog să-mi comunicaţi, domnule ministru, domnule director general, ce măsuri de urgenţă doriţi să implementaţi pe DN 17 pentru creşterea siguranţei rutiere pe acest drum, ştiindu-se că fiecare zi de întârziere înseamnă un risc suplimentar asumat cu privire la producerea unor noi evenimente rutiere nedorite”, spune Balan în intervenţia să către ministrul Transporturilor şi către şeful CNADNR.