În sala de conferinţe de la Iulius Mall Suceava a avut loc vineri, 25 martie, Cercul pedagogic al responsabililor comisiei de prevenire a violenţei din şcolile sucevene, desfăşurat sub titlul „Conflict. Mediere. Comunicare”.
Evenimentul organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, în colaborare cu Colegiul Tehnic „Al.I. Cuza” Suceava, s-a bucurat de prezenţa a peste 180 de profesori şi a celor mai importanţi parteneri ai mediului educaţional în problematica prevenirii violenţei – Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog – CPECA (psiholog Elena Motoveleţ), Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (subcomisar Liliana Orza) şi Centru Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (psiholog Daniela Vîrvara şi Elena Bujoreanu). În cuvântul său, inspectorul şcolar general Gheorghe Lazăr a subliniat rolul şcolii în educaţia tinerilor şi în prevenirea violenţei, nu doar în mediul educaţional, ci şi în societate.
Insp. şcolar pentru educaţie permanentă Tatiana Vîntur a prezentat situaţia cazurilor de violenţă din semestrul I al anului şcolar în curs, evidenţiind reducerea numărului acestora şi ca urmare a campaniei RESPECT, derulată în şcolile sucevene ca parte a proiectului Grundtvig – „Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în mediul educaţional social şi cultural”. În acelaşi context au fost prezentate exemple de bună practică din şcolile sucevene – Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Putna (coordonator de proiect Aurica Chidoveţ), Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava (Monica Lepcaliuc), Şcoala Gimnazială Nr. 1 Gura Humorului (Eugenia Rusu), Şcoala Gimnazială „D. Gusti” Fundu Moldovei (Florentin Lehaci), Şcoala Gimnazială Oniceni (Miruna Oprea) şi din şcoala organizatoare, Colegiul Tehnic „Al.I. Cuza” (Monica Huţu). În noul număr al revistei „Barometrul reuşitei şcolare. Medierea conflictelor”, participanţii au găsit exemple de exerciţii metodice, necesare desfăşurării unor astfel de activităţi în şcoală.