Accidentul produs luni, pe DN 17, la Şcheia, în dreptul intersecţiei cu drumul spre releul de la Mihoveni, când un autoturism Dacia Logan s-a zdrobit de un cap de pod, s-a transformat într-o dublă tragedie. Dacă pasagera din dreapta faţă, o femeie în vârstă de 64 de ani, a decedat pe loc în urma teribilului impact, un pasager de pe bancheta din spate a murit la Spitalul Judeţean Suceava, în noaptea de luni spre marţi. În acelaşi loc au mai murit în accidente doi oameni, unul în 2010 şi unul în 2011. Modul în care s-au produs accidentele a fost identic: maşinile circulau dinspre Suceava şi au fost scăpate de sub control în curba periculoasă la stânga, ieşind în decor prin dreapta şi lovindu-se de capul de pod aflat la finele curbei, exact în dreptul drumului secundar spre releu.
Locurile din dreapta au fost cele ale morţii
Revenind la accidentul de luni, autoturismul Dacia Logan era condus de Petru Beleca, în vârstă de 59 de ani, din Gura Humorului. Bărbatul plecase din Suceava pentru a-şi duce sora acasă, la Gura Humorului. Pe drum, şoferul a mai luat în maşină doi bărbaţi.
În zona de ieşire din Şcheia spre Stroieşti, după o porţiune pe care se circulă de regulă cu viteză ridicată, şoferul nu a mai luat la timp curba la stânga, semnalizată cu indicatoare succesive. Maşina a ieşit uşor în decor, prin dreapta, şi a fost suficient ca roata din dreapta să „muşte” din acostament. Dacia Logan a ajuns în rigola de la marginea drumului şi, după aproximativ zece metri, s-a izbit violent în capul de pod.
Echipajul de Descarcerare al Detaşamentului de Pompieri Suceava a găsit două persoane încarcerate, pasagera din dreapta faţă şi pasagerul de pe bancheta din spate, tot din dreapta. Cei doi s-au aflat în partea maşinii care a lovit în plin capul de pod, iar efectele au fost din păcate tragice. Femeia de pe locul din faţă, Geltruda Beleca, a decedat instantaneu, având fractură de coloană, fracturi multiple costale şi alte leziuni interne incompatibile cu viaţa. Din păcate, Gheorghe Cojocariu, în vârstă de 54 de ani, din Stroieşti, pasagerul din dreapta-spate, a murit şi el la spital.
Ceilalţi doi ocupanţi ai maşinii, în partea stângă, au scăpat cu leziuni uşoare, unul dintre ei, cel din spate, ieşind chiar pe propriile picioare din maşină, fără a avea nevoie de nici un fel de îngrijiri medicale.
Capcana drumului care îmbie la viteză
Pe 6 noiembrie 2010, şoferul unui Opel Astra, un bărbat în vârstă de 51 de ani, din municipiul Suceava, a murit după ce a pierdut controlul asupra direcţiei de mers în aceeaşi curbă şi s-a izbit cu maşina în acelaşi capăt de podeţ.
Pe 23 noiembrie 2011, o autoutilitară VW Transporter s-a zdrobit de acelaşi cap de pod, în condiţii similare. În maşină se aflau trei oameni, unul dintre ei, în vârstă de 43 de ani, tot pasager în dreapta, murind în urma unui impact foarte violent.
Având în vedere toate acestea, poliţiştii rutieri şi lucrătorii de la Drumuri Naţionale vor analiza în aceste zile dacă se pot lua măsuri suplimentare de siguranţă. Curba periculoasă la stânga este semnalizată regulamentar, prin indicatoare, iar în principiu aceasta nu ar trebui să pună probleme deosebite. Doar că, după amenajarea de la „Zidul morţii”, spre Gura Humorului, şoferii au în general tendinţa de a circula cu viteză ridicată, drumul permiţând de altfel acest lucru. Urmează apoi o limitare relativ bruscă la 60 de km/h şi curba periculoasă la stânga. În mod cert, viteza şi neatenţia în conducere sunt cauzele principale care au dus la cele trei accidente soldate cu patru morţi, însă, pe de altă parte, măsuri suplimentare de siguranţă ar fi bine-venite.