Sindicaliştii din cadrul Sindicatului Lucrătorilor Poştali din România - Filiala Suceava sunt hotărâţi să participe la acţiunile iniţiate la nivel naţional pentru a determina conducerea Companiei Poşta Română să respecte şi să pună în aplicare prevederile CCM în vigoare privind unele drepturi ale salariaţilor, drepturi care de ani buni nu au mai fost acordate sau au tot fost amânate având ca motivaţie situaţia economico-financiară precară a companiei.
Salariaţii au înţeles aceste aspecte, au făcut eforturi susţinute pentru bunul mers al activităţii poştale, pentru asigurarea continuităţii serviciilor poştale, chiar şi contribuţii proprii atunci când a fost cazul, sperând totuşi că printr-un management corespunzător se vor găsi soluţii care să rezolve punctual aceste probleme. Sunt aspecte legate de protecţia salariaţilor defavorizaţi, condiţii de muncă, politica de personal, creşterea veniturilor salariale, obligaţii ale conducerii companiei şi nu în ultimul rând respect faţă de salariaţi, dar mai ales faţă de clienţi. Ori acest lucru nu s-a întâmplat şi salariaţii şi-au cam pierdut răbdarea, sunt din ce în ce mai obosiţi, mai nemulţumiţi şi se gândesc cu mare îngrijorare la viitorul care nu le mai dă nici o speranţă.
Conducerea SLPR, împreună cu conducerile tuturor filialelor judeţene din ţară, a decis în cadrul Comitetului Executiv Naţional declanşarea unor acţiuni de protest în perioada aprilie-mai 2016, având o listă de revendicări ale celor peste 20.000 de membri de sindicat pe care îi reprezintă şi un calendar de acţiuni.
Vă prezentăm principalele revendicări, ca fiind :
1. Creşterea veniturilor salariale:
A. Majorarea, în sumă fixă, a salariului.
B. Acordarea procentului de 2% din fondul de salarii, pentru reluarea subvenţionării biletelor de odihnă şi tratament, întreruptă de trei ani, din ordinul directorului general Ion Smeianu.
C. Reacordarea „cadourilor în bani” prevăzute în CCM 2008-2018, cu ocazia sărbătorilor de Paşte, de Crăciun, de ziua Poştei, de 8 Martie şi de 1 Iunie, drept al salariaţilor care nu a mai fost acordat de şapte ani.
D. Acordarea sporului de până la 35% salariatului sau salariaţilor cărora li se repartizează volumul parţial sau total de activitate al unor salariaţi care nu sunt prezenţi, din prima zi de înlocuire a acestora.
2. Acordarea anuală a concediilor de odihnă cuvenite agenţilor poştali.
3. Protecţia salariaţilor defavorizaţi:
A. Încadrarea agenţilor, a factorilor şi a salariaţilor din centrele de tranzit care lucrează numai în program de noapte, în grupa de condiţii speciale de muncă, în scopul diminuării vârstei de pensionare a acestor categorii de salariaţi.
B. Reluarea de CNPR a contribuţiei anuale pentru pilonul 3 de pensii cu:
- 250 de euro pentru toţi salariaţii
- 250 de euro plus 170 de lei (echivalentul diferenţei de CAS pe care CNPR ar trebui să o plătească pentru trecerea în grupa condiţii speciale de muncă) pentru agenţi, factori şi lucrătorii care lucrează exclusiv în program de noapte, până la finalizarea demersurilor legale pentru trecerea lor în condiţii speciale de muncă.
4. Politica de personal:
A. Deblocarea şi ocuparea imediată a posturilor vacante rezultate din normare.
B. Majorarea procentului de 11%, folosit în prezent pentru stabilirea numărului de salariaţi necesari pentru înlocuirea celor aflaţi în concediu de odihnă, în concediu medical de scurtă durată, precum şi pentru acoperirea activităţii în intervalul de timp dintre momentul vacantării unui post şi cel al ocupării efective a postului respectiv, interval ce astăzi este cuprins între 2-12 luni!
Eliminarea imediată din procesul de analizare a solicitărilor/referatelor de întregiri de norme, de deblocări sau de acordări de posturi, a criteriilor de normare a activităţii introduse unilateral de CNPR.
C. Deblocarea şi ocuparea în regim de urgenţă a posturilor devenite vacante în urma încetării contractului individual de muncă sau a suspendării acestuia:
pensionare: ocupare din prima zi;
îngrijire copil: ocupare din prima zi;
demisie cu preaviz: ocupare din prima zi;
desfacerea contractului individual de muncă sau demisiei fără preaviz: ocuparea după maximum 10 zile lucrătoare.
5. Respect faţă de salariaţi şi faţă de clienţi:
A. Achiziţionarea în regim de urgenţă a reţelei informatice şi a unor softuri performante.
Negocierea de către conducerea CNPR, cu beneficiarii Poştei Române, pentru a obţine acordul unei singure aplicaţii în scopul diminuării stresului la care sunt supuse zilnic oficiantele.
B. Aprovizionarea constantă şi la timp a necesarului de consumabile, imprimate, formulare, rechizite şi echipamente periferice, la timp şi în cantităţile solicitate de conducătorii subunităţilor.
C. Decontarea de către CNPR a sumelor cheltuite lunar de salariaţi pentru achiziţionarea reperelor menţionate la punctul B, şi CNPR nu le pune la dispoziţia salariaţilor pentru desfăşurarea procesului tehnologic, nici în cantităţile necesare şi nici la timp.
6. Condiţii de muncă:
A. Îmbunătăţirea condiţiilor de muncă, în special în centrele de tranzit, prin dotarea cu utilaje noi cu mobilier ergonomic şi cu revendicările formulate la punctul 5.
B. Asigurarea în intervalul mai-septembrie 2016 a dezinsecţiei, deratizării şi igienizării tuturor subunităţilor poştale.
7. Obligaţii ale conducerii companiei:
A. Obligarea Directorului General şi a Directorilor Executivi, de către Guvernul României şi Ministerul Comunicaţiilor şi al Societăţii Informaţionale, în calitatea lor de proprietari ai Poştei Române, să crească lunar veniturile CNPR – raportat la luna similară din 2015, prin contracte, prestaţii şi servicii noi elaborate şi vândute la nivel naţional, şi regional, de aparatul central al CNPR.
B. Anularea datoriilor către bugetul de stat, care provin din amenzi aplicate companiei ca urmare a unor erori manageriale şi recuperarea acestor sume de la autorii acestor erori.
C. Decontarea de către ANCOM a costului net pentru furnizarea serviciului universal.
Acţiuni de protest, după următorul calendar:
1. pichete de protest, organizate în toate judeţele, la prefecturi, în perioada 4-8 aprilie 2016;
2. pichete de protest organizate la sediul Poştei Române, în perioada 11-15 aprilie 2016;
3. miting naţional de protest, organizat la Bucureşti, cu participanţi din toate judeţele, în data de 7 mai 2016;
4. mitinguri organizate în fiecare judeţ, în data de 14 mai 2016.
Salariaţii membri de sindicat sunt decişi să urmeze acest calendar de protest, considerând că numai în acest mod vor putea să determine conducerea Poştei Române să urgenteze găsirea de soluţii pentru redresarea situaţiei economico-financiare a companiei şi astfel să poată acorda drepturile salariaţilor pentru o viaţă mai sigură, un trai mai decent şi o siguranţă a locului de muncă.
Biroul Permanent al SLPR - Filiala Suceava prin
Preşedinte executiv,
Carmen-Siylva BACIU