La Fălticeni a avut loc ieri recepţia la finalizarea lucrărilor de închidere a rampei de gunoi, locaţie în care s-au colectat până la sfârşitul anului 2013 deşeurile menajere din întreaga zonă. De la sfârşitul anului 2008 au fost aduse în rampa din urbea de pe Şomuz şi deşeurile menajere din municipiul Suceava.
Lucrările de închidere au fost executate de Asocierea de firme S.C. SUCT S.A. Suceava - S.C. Aglomacha Empresa Constructora S.A. Spania - S.C. Consul ABC S.R.L. Iaşi, în cadrul proiectului derulat de Consiliul Judeţean Suceava, “Închiderea depozitelor urbane existente în judeţul Suceava”.
Prezent la recepţia lucrărilor, prof. Alexandru Rădulescu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Suceava, a declarat că “investiţia face parte din Proiectul <Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Suceava>, un proiect dezvoltat de Consiliul Judeţean Suceava. Am recepţionat platformele de colectare a deşeurilor de la cetăţeni şi acum recepţionăm închiderea fostei gropi. Imediat ce va fi funcţional depozitul ecologic de la Moara, deşeurile din zona Fălticeni vor fi transferate la Moara. Noi, cei din Fălticeni, ştim ce era în urmă cu câţiva ani aici, acum nu mai putem vorbim de o groapă de gunoi pentru că arată cu totul altfel, este un spaţiu redat naturii, cu toate dotările necesare pentru a ne asigura că sunt îndeplinite toate normele de mediu. În urma acestor lucrări amplasamentul va putea fi reintrodus în circuitul economic. Săptămâna trecută am primit confirmarea scrisă că proiectul pentru Staţia de transfer din Fălticeni este deja fazat şi va intra la finanţare în exerciţiul financiar al Uniunii Europene pentru proiectele de mediu”, a declarat Alexandru Rădulescu.
Lucrările de închidere a depozitului de deşeuri menajere s-au realizat în două etape.
În prima etapă s-au realizat lucrări de rearanjare şi compactare a deşeurilor pentru uniformizarea depozitului, acoperire temporară cu strat de sol vegetal pentru a se evita pe perioada de tasare eventualele mirosuri, emisia de praf, apariţia de paraziţi şi insecte sau izbucnirea unor incendii, precum şi împrejmuirea depozitului. Etapa a doua a constat în închiderea finală cu acoperirea finală a depozitului cu 85 cm pământ şi 15 cm sol fertil însămânţat cu iarbă şi care se va însămânţa cu specii locale de vegetaţie, instalarea unor echipamente de colectare şi monitorizare a poluanţilor care se pot forma după închidere, amenajarea drumurilor de acces.
Proiectul „Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Suceava” s-a realizat cu sprijin financiar european, fiind finanţat prin Programul Operaţional Sectorial (POS) Mediu, din Fondul European de Dezvoltare Regională.