Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava au finalizat ancheta în cazul unuia din cele mai cumplite accidente petrecute în ultimii ani în municipiul Suceava. Pe 10 noiembrie 2015, un tânăr în vârstă de 38 de ani a fost lovit de un BMW pe trecerea de pietoni din faţa Inspectoratului Şcolar Judeţean, pe artera principală a Sucevei, impactul extrem de violent eliminând orice şansă de supravieţuire pentru pieton.
Autorul, Gheorghe Cimpoi, în vârstă de 24 de ani, a fost trimis în judecată pentru „ucidere din culpă”, iar concluziile care au rezultat din declaraţiile martorilor, imaginile video şi expertiza de specialitate sunt cât se poate de clare: şoferul rula cu viteză excesivă după ce s-a luat la o întrecere ad-hoc cu un alt BMW.
S-a luat la întrecere la plecarea de pe loc de la semafor
Ancheta din acest caz, efectuată de poliţiştii rutieri, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava, a reliefat inconştienţa crasă a unui tânăr, cu atât mai mult cu cât acesta era angajat ca şofer profesionist. Practic, în această tragedie, este aproape imposibil de găsit vreo circumstanţă atenuantă pentru inculpat.
Gheorghe Cimpoi, în vârstă de 24 de ani,a mers în ziua de 10 noiembrie la Iulius Mall, alături de un amic şi de prietena acestuia, unde au mâncat. În jurul orei 20.30, cei trei s-au urcat în autoturismul BMW 320 D condus de Gheorghe Cimpoi. Şoferul a plecat spre centrul Sucevei, deplasându-se pe banda a II-a de mers. După ce a trecut de Sala Sporturilor, acesta a oprit la semafor, la intersecţia dintre Calea Unirii şi strada Traian Vuia. Cât timp a stat la semafor, tânărul avea să ia o decizie inconştientă, care a dus la tragedie. Pe banda I staţiona un alt BMW 320, al cărui şofer a rămas neidentificat, Gheorghe Cimpoi susţinând că nu îl cunoştea. A fost practic o pornire de moment a lui Cimpoi de a demara în trombă, pentru a lăsa în urmă BMW-ul de pe banda I. Acest fapt a rezultat din anchetă şi a fost recunoscut şi de inculpat.
Nici urmă de frânare. Maşina avea ITP-ul expirat
În întrecerea în care s-a angrenat ad-hoc, tânărul a mărit din ce în ce mai mult viteza de rulare. Aşa se face că în momentul în care a ajuns la trecerea de pietoni de la Grupul Şcolar nu a mai avut cum să evite omul din faţa sa. Mihai George Palaghia, în vârstă de 38 de ani, din municipiul Suceava, traversa din stânga şoferului, spre căminul de la Colegiul Tehnic "Petru Muşat", unde locuia. Din măsurătorile efectuate a rezultat că şoferul a văzut pietonul cu doar 6 metri înainte de impact, pe axul drumului. Şoferul a încercat să frâneze şi a tras de volan spre stânga. BMW-ul a lovit pietonul cu partea lateral dreapta, după care a intrat pe contrasens, unde s-a lovit de o maşină care circula regulamentar. La faţa locului nu a fost identificată nici o urmă de frânare. Deşi şoferul a apăsat pedala, nu a mai fost timpul fizic ca frâna să fie acţionată. Un amănunt important de precizat este că BMW-ul avea ITP-ul expirat, fără a exista legătură de cauzalitate cu accidentul.
Impact de o violenţă extremă şi leziuni înfiorătoare
Nefericitul care a avut ghinionul să se afle în faţa şoferului teribilist nu a avut nici o şansă de supravieţuire. S-a lovit de capotă, de parbriz, a intrat practic în BMW, unde s-a lovit de pasagerul din dreapta, după care a fost proiectat în partea din spate a unui autobuz aflat pe sens opus, în staţie. De aici, pietonul a ajuns pe carosabil, unde s-a rostogolit de mai multe ori şi s-a lovit de partea din faţă a unui Opel care se deplasa regulamentar în spatele autobuzului. În aceste condiţii, decesul a survenit instantaneu. La autopsie s-a stabilit că moartea a fost cauzată de insuficienţa cardio-respiratorie acută consecutivă rupturilor viscerale şi fracturilor osoase multiple cu hemoragie internă. Referitor la pieton, din anchetă rezultă că acesta s-a angajat regulamentar în traversare, pe locul marcat. Când a sesizat apropierea BMW-ului acesta s-a oprit în mijlocul drumului, fără a mai apuca să schiţeze vreun gest. La autopsie s-a stabilit că pietonul era băut, având o concentraţie de peste 2 g/l alcool în sânge. Starea de ebrietate nu a fost identificată ca circumstanţă atenuantă pentru şofer, în condiţiile în care pietonul traversa regulamentar, pe locul marcat.
Impactul s-a produs la 97 de km/h, în zona limitată la 30 de km/h
Din calculele efectuate în cadrul expertizei din dosar a rezultat că înainte de producerea impactului autoturismul condus de Cimpoi rula cu 97 de kilometri la oră. După impactul cu pietonul, viteza a fost redusă până la 75 de kilometri la oră, în momentul coliziunii frontale cu o maşină de pe sens opus. În urma acestui impact au suferit leziuni şi pasagerul din dreapta inculpatului, precum şi prietena sa, care era pe bancheta din spate. În condiţiile în care viteza legală pe acel sector de drum este de 30 de km/h a rezultat că şoferul a depăşit viteza legală cu 67 de km/h.
Concluzii anchetă: viteza excesivă, cauza determinantă a accidentului. Întrecerea – cauză favorizantă
Anchetatorii au stabilit că accidentul a avut drept cauză determinantă deplasarea cu viteză excesivă în zona unei treceri de pietoni. Expertul tehnic judiciar a arătat că în condiţiile de viteză cu care rula inculpatul, tragedia nu putea fi evitată decât dacă la volan se afla o persoană cu pregătire specială în astfel de situaţii limită. Deplasarea în paralel cu un alt BMW, în condiţii similare cu cele de participare la un concurs, a fost identificată drept cauza favorizantă a accidentului rutier.
„Gigi Shumacher” a confundat Calea Unirii cu o pistă de curse
Inculpatul, Gheorghe Cimpoi, se autointitula „Gigi Shumacher” pe pagina sa de Facebook, iar cei care îl cunosc povestesc că îi plăceau mult maşinile scumpe şi viteza. De altfel, acesta se declara mare fan al curselor de Formula 1. Practic, acesta a confundat artera principală a Sucevei cu o pistă de curse, iar asta a dus la moartea unui om nevinovat.
Gheorghe Cimpoi a fost reţinut în arest pe o perioadă de 24 de ore, imediat după accident, după care a fost plasat sub control judiciar. Acestuia i-au fost impuse mai multe restricţii şi obligaţii, inclusiv interdicţia de a conduce orice categorie de autovehicul.
Tânărul care a murit, o viaţă grea sfârşită tragic
Tânărul mort în acest accident a sfârşit în condiţii tragice o viaţă nu tocmai fericită.
Tânărul a crescut la casele de copii până la vârsta de 18 ani, iar după ce a ieşit din sistemul de protecţie s-a descurcat cu greutate, găsindu-şi cu dificultate un loc de muncă şi trăind singur într-o locuinţă socială din căminul de lângă Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava.