Asigurarea asistenţei medicale pentru elevi prin intermediul cabinetelor şcolare este mult sub necesar, atât în municipiul Suceava, cât şi la nivelul întregului judeţ. În municipiul reşedinţă de judeţ reţeaua şcolilor gimnaziale şi liceelor de stat cuprinde 21 de unităţi de învăţământ şi există doar zece cabinete medicale şcolare şi opt cabinete stomatologice. Un alt cabinet medical şcolar funcţionează pentru studenţi, la Universitatea ”Ștefan cel Mare”. Însă nici măcar acestea nu au tot personalul necesar. Din cele 61 de posturi pe care le are Compartimentul de Medicină Școlară din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei Suceava, sunt ocupate doar 53. Sunt vacante trei posturi de medic şi patru de asistent medical.
Dacă ar fi să se respecte cu exactitate norma de personal, raportat la numărul de elevi, deficitul este de şapte medici şi 15 asistente medicale.
Consiliul Local Suceava a aprobat, în şedinţa de la sfârşitul lunii februarie, valoarea contractului pentru finanţarea din bugetul local a cheltuielilor de personal, medicamente şi materiale sanitare necesare desfăşurării activităţii din cabinetele medicale şcolare. Aceasta se ridică la 2,512 milioane lei, pentru perioada ianuarie-decembrie 2016.
Contractul a fost încheiat între Direcţia de Sănătate Publică şi Consiliul Local Suceava, în baza contractelor de muncă ale personalului din cabinetele de medicină generală şi şcolară, a listei de medicamente şi materiale necesare, potrivit baremului, a autorizaţiilor de funcţionare pentru cabinete, a asigurării de răspundere civilă pentru personalul medical şi centralizatorului cheltuielilor de personal.
În ceea ce priveşte cabinetele medicale şcolare la nivelul întregului judeţ, în majoritatea localităţilor din mediul rural nici o unitate şcolară nu are cabinet medical. Asistenţa medicală este asigurată prin cabinetele medicilor de familie.