Un parapet de protecţie cu o lungime de 200 de metri a fost montat de câteva zile la marginea E 85, la ieşirea din Suceava spre Fălticeni, într-o zonă în care, în afara drumului, se află mai multe construcţii din beton pentru stabilizarea terenului. Este locul în care, pe 10 februarie a.c., un BMW scăpat de sub control a ieşit în afara drumului şi s-a zdrobit de unul dintre zidurile de beton. Parapetul a fost montat pentru a preveni ieşirea în decor din ambele sensuri de mers. Atât dinspre Suceava, cât şi dinspre Fălticeni, drumul este în curbă uşoară, astfel că, în condiţii de viteză neadaptată, există riscul ca şoferii să piardă controlul asupra maşinilor. Construcţiile din beton fac parte din şantierul viitoarei şosele de centură, rămasă nefinalizată pe sectorul care ar trebui să iasă pe E 85, spre Fălticeni. Pe lângă obstacolele din beton, zona este periculoasă şi pentru că există diferenţă de nivel faţă de drumul naţional-european.
Tragedia din 10 februarie: un BMW a „zburat” în afara şoselei şi s-a lovit de un zid de beton
Pe 10 februarie, seara, un BMW care circula pe direcţia Fălticeni-Suceava a fost scăpat de sub control, intrând pe contrasens şi plonjând apoi în afara drumului, de la o diferenţă de nivel de peste 5 metri. A urmat un al doilea teribil şoc, autoturismul lovindu-se de unul dintre ziduri. În maşină se aflau patru tineri, trei dintre ei fraţi. La volan se afla un tânăr în vârstă de 20 de ani, iar în urma impactului doi dintre pasagerii din BMW au fost proiectaţi în afara autoturismului. Unul dintre ei, pasager pe bancheta din spate, un tânăr în vârstă de 17 ani, frate cu şoferul, a fost găsit decedat de echipajul de descarcerare al pompierilor ajuns la faţa locului. Un alt tânăr, în vârstă de 19 ani, a suferit o fractură la o vertebră a coloanei cervicale, însă din fericire între timp starea lui de sănătate s-a îmbunătăţit, tânărul fiind externat.
Cei patru tineri se aflau în autoturismul BMW al lui Robert Marian, fostul director al Casei Judeţene de Pensii Suceava, care a fost implicat într-un groaznic accident rutier în 2008, nu departe de locul tragediei de luna trecută.
În mod cert, accidentul în care au fost implicaţi cei patru tineri a avut drept cauze viteza excesivă şi lipsa de experienţă în condus a tânărului de la volan. Totuşi, este foarte posibil ca, dacă ar fi existat parapetul, consecinţele accidentului să fi fost mult mai puţin grave.
Respectivul sector de drum se află în administrarea Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava. Zonele periculoase, care necesită parapete de protecţie, sunt identificate de regulă de poliţiştii rutieri, în baza statisticilor privind ieşirile în decor ori accidentele rutiere. Mai departe aceştia transmit solicitări privind montarea de parapete sau alte sisteme de protecţie către administratorul drumului.