La sfârşitul semestrului I al anului şcolar 2015-2016, la fel ca în fiecare an, Grădiniţa „Ţăndărică” a făcut bilanţul activităţii. Semestrul a reprezentat pentru cei 375 de copii preşcolari înscriși un prilej de valorizare a disponibilităţilor, de acumulări semnificative de cunoştinţe şi deprinderi. Acest lucru s-a realizat atât prin activităţile zilnice desfăşurate la cele 14 grupe de preşcolari, prin activităţile opţionale numeroase (14) cu o tematică diversă, prin desfăşurarea unor activităţi educative şi extracurriculare, cât şi prin derularea de proiecte educaţionale.
Printre acestea, menţionăm proiecte desfăşurate la nivel internaţional - „Eco Şcoala - Mănâncă responsabil” şi „Să învăţăm despre pădure”, la nivel naţional - „Să citim pentru mileniul III” şi „Kalokagathia”, la nivel judeţean - „Noile educaţii - educaţia pentru drepturile copilului şi educaţia pentru sănătate”. Startul acestor activităţi a fost dat de sărbătorirea în luna octombrie a celor zece ani de activitate împliniţi de Grădiniţa „Ţăndărică”.
De asemeni, campaniile derulate pe parcursul semestrului I - „Plantează un copăcel pentru pace!”, „Săptămâna legumelor şi fructelor donate”, „Cumperi tu, primesc şi ei!” sau „Cadoul din cutia de pantofi” - au contribuit la formarea şi exersarea unor comportamente adecvate în rândul preşcolarilor care au vizat pacea planetară, propria persoană, natura, problemele copiilor nevoiaşi etc.
Educaţia părinţilor a constituit o altă preocupare a cadrelor didactice, acordându-i-se atenția cuvenită prin desfășurarea cursului ”Educați așa!”, care a urmărit responsabilizarea părinţilor pentru viaţa familială, pentru sănătatea mintală şi morală a copiilor lor, pentru o buna relație părinte-copil, deoarece aceasta este condiția de bază a dezvoltării sănătoase și armonioase a copilului.
„Este greu să surprinzi multitudinea și diversitatea activităților desfășurate, dar este facil să descrii mulțumirea părinților și fericirea micuților care se dezvoltă armonios într-un loc unde sunt <acasă>, unde a fi Ţăndărică a devenit o stare de spirit”, a declarat Antoaneta Botez, cadru didactic în cadrul instituţiei.
Asigurarea educației non-formale s-a realizat prin cei doi factori educativi tradiționali, familia și școala dar și cu sprijinul partenerilor educaţionali din comunitate: Primăria municipiului Suceava, Librăriile Alexandria, Biblioteca „I.G. Sbiera”, Organizaţia ,,Salvaţi Copiii!’’, ISU, CSEI, CJRAE, GEC Bucovina, APM, Spitalul „Sf. Ioan cel Nou” Suceava, alte instituţii de învăţământ primar şi preprimar.