Profesorii implicaţi în organizarea şi desfăşurarea simulărilor evaluării naţionale şi a bacalaureatului nu vor fi remuneraţi pentru aceste activităţi.
Prezent la Suceava la finele săptămânii trecute, ministrul secretar de stat în Ministerul Educaţiei, Gabriel Liviu Ispas, a declarat căprofesorii nu vor fi plătiţi pentru participarea la simulările examenelor naţionale sau la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a.
Nici profesorii corectori nu vor fi plătiţi în plus, Ispas declarând că: „pentru corectură nu sunt plătiţi. Nu s-a întâmplat nici până acum şi nu schimbăm regulile din acest moment”.
Acesta a precizat că este „discutabil” faptul că o parte dintre dascăli sunt nemulţumiţi de faptul că nu vor fi recompensaţi pentru munca suplimentară depusă.
Simularea evaluării naţionale va avea loc la finele lunii februarie, iar elevii claselor a XI-a şi a XII-a vor fi testaţi în perioada 7 – 10 martie, pe 18 martie urmând să fie publicate rezultatele.
De cealaltă parte, la începutul lunii mai încep evaluările elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a. Elevii claselor a II-a şi a IV-a vor fi evaluaţi la Limba română şi Matematică, iar cei de-a VI-a vor susţine testarea la Limbă şi comunicare şi Matematică şi ştiinţe.
Ministerul Educaţiei vrea discuţii pe marginea noilor programe şcolare
Ispas a mai făcut, la Suceava, un apel către cadrele didactice să se implice mai mult în reforma curriculară, în elaborarea programelor şcolare.
„Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a prezentat trei variante de plan cadru, nici una dintre ele neavând pretenţia de a fi cea finală. Pentru fiecare variantă s-au organizat dezbateri la nivel de judeţ, de unităţi şcolare şi peste tot unde am mers am solicitat cadrelor didactice să se implice şi să spună cum este mai bine pentru învăţământ, pornind de la experienţa lor la clasă. Punctul lor de vedere este extrem de important pentru noi şi ne dorim să fie cât mai mulţi care să ne spună dacă e bine sau nu”, a mai transmis Ispas.
La finele anului trecut, Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică trei propuneri de plan cadru pentru învăţământul gimnazial. Pe lângă eliminarea limbii latine de la clasa a VIII-a, limba şi literatura română pierde o ora la clasa a V-a, în toate cele trei variante de plan.
Totodată, apar discipline noi, precum Educaţie pentru drepturile copilului (clasa a V-a), Educaţie interculturală (clasa a VI-a), Educaţie pentru cetăţenie democratică (clasa a VII-a) şi Educaţie economică (clasa a VIII-a). TIC (Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor) devine obligatorie, iar procedura ce vizează ora de religia rămâne neschimbată.
„Dezbaterile continuă, rezultatele acestora vor fi făcute publice şi abia după aceea vom putea vorbi despre un plan cadru. Toată această operaţiune se desfăşoară conform calendarului aprobat de domnul ministru Adrian Curaj”, a mai explicat Ispas.