Un sucevean a cheltuit miliarde de lei vechi pentru a pune pe picioare o păstrăvărie, dar a ajuns la exasperare din cauza pierderilor şi a cheltuielilor suplimentare pe care le înregistrează în urma disfuncţiilor în alimentarea cu energie electrică a pompelor de apă. El a reclamat situaţia la E.ON Moldova încă din 2009, când a început investiţia, apoi în primăvara anului trecut, dar problemele nu au fost remediate nici acum.
Iustin Bîrsan, proprietarul păstrăvăriei, ne-a declarat, ieri, că prima dată a reclamat problemele în scris la E.ON în octombrie 2014, când a solicitat remedierea nivelului de tensiune şi eliminarea fluctuaţiilor, din cauza cărora i s-a defectat un generator trifazat de tensiune. De asemenea, a transmis firmei şi rugămintea de a fi anunţat telefonic atunci când efectuează lucrări în reţea şi trebuie întreruptă alimentarea cu energie electrică. O lună mai târziu, a primit răspuns din partea companiei că în perioada reclamată de el că au fost probleme, în evidenţele E.ON nu sunt înregistrate deranjamente sau lucrări programate care să fi condus la întreruperi de energie electrică şi i s-a recomandat să îşi verifice propria instalaţie, reprezentanţii firmei precizând că instalaţia lor de distribuţie a fost controlată şi este în regulă.
”Toată instalaţia electrică de la păstrăvărie este nouă şi construită conform normativelor. Am cumpărat şi un stabilizator de tensiune, dar degeaba. Nu sunt reclamagiu, dar nu mai pot. Fie curentul este slab, fie sunt fluctuaţii de tensiune şi îmi sar siguranţele”, ne-a spus Iustin Bîrsan.
Iustin Bîrsan intenţionează să dea în judecată compania E.ON
Cum problemele nu s-au remediat şi a pierdut trei tranşe de puiet de păstrăv – 80.000, 60.000 şi 40.000 de puieţi, a cumpărat şi un generator Diesel, care funcţionează aproape noapte de noapte. De asemenea, a montat şi o instalaţie de alarmă, care să-l avertizeze pe telefonul mobil de fiecare dată când sar siguranţele şi se întrerupe astfel alimentarea pompei de apă. ”Plătesc 2.000 de euro pe an factura la electricitate. De la 1 ianuarie, am mai plătit 6 milioane de lei pe motorina pentru generator. Am cheltuit miliarde de lei cu această afacere, am investit suplimentar în generator, stabilizator de tensiune, şi pierd mii de euro pentru că E.ON nu îşi verifică instalaţiile. Am ajuns o naţie de dobitoci, fac toţi ce vor cu noi”, a spus revoltat Iustin Bîrsan.
El ne-a arătat lista cu avertizări de pe telefonul mobil, din care se vede că numai în ziua de 20 ianuarie a avut 38 de alarme că au sărit siguranţele.
În urma unei a doua reclamaţii pe care a făcut-o la E.ON, înregistrată în data de 18 mai 2015, a primit răspuns în iunie, anul trecut, şi a fost informat că a fost întocmită o notă de constatare pentru montarea unui analizor calitate energie electrică. ”După evaluarea datelor înregistrate de analizoare, se vor stabili măsurile care se vor lua în cazul în care nivelul tensiunii nu respectă standardul de performanţă pentru activitatea de distribuţie a energiei electrice”, i-au comunicat reprezentanţii E.ON în data de 15 iunie 2015.
Aceste analizoare au fost montate abia în data de 21 ianuarie 2016, după opt luni de la data reclamaţiei. Pentru o măsurătoare relevantă, trebuie lăsate să funcţioneze cel puţin o săptămână.
Iustin Bîrsan ne-a mai declarat că intenţionează să acţioneze compania E.ON în judecată şi să ceară daune pentru toate pagubele produse. În sprijinul acţiunii sale, omul de afaceri are şi o listă cu semnăturile a 16 vecini, care s-au confruntat cu problema variaţiilor de tensiune în alimentarea cu energie electrică.
(24 ian 2016, 17:07:39