Interzicerea virajului la stânga, pentru cei care vin dinspre Centru, pentru a intra în parcarea Shopping City Suceava, precum şi obligativitatea de virare la dreapta pentru participanţii la trafic care ies dinspre SCS (Carrefour) ori Ambro, pentru a pătrunde pe Calea Unirii, au fost anulate în teren, de vineri după-amiază, când a fost repornit semaforul din intersecţie şi au dispărut balizele de plastic care blocau accesul autoturismelor.
Măsura a fost pusă în aplicare de reprezentanţii Primăriei Suceava, la o lună şi jumătate după ce, în baza unei decizii de Consiliu Local, tot ei au blocat virajul la stânga, au oprit semaforul din intersecţie şi au obligat şoferii să intre în parcarea SC doar prin sensul giratoriu din dreptul Dedeman şi să iasă de acolo doar pe calea de acces din dreptul Decathlon, prin viraj obligatoriu la dreapta, spre sensul giratoriu de la Iulius Mall, indiferent dacă aveau de mers spre Burdujeni ori spre Centru.
Practic, s-a revenit la situaţia existentă înainte de decembrie 2015, când centrul comercial Shopping City Suceava beneficia de două intrări şi ieşiri, sistematizarea rutieră din zonă fiind făcută pe cheltuială proprie, în urmă cu aproape opt ani de zile, când a fost inaugurat.
Cele două măsuri contradictorii au împărţit sucevenii în două tabere – pro şi contra. Unii consideră că restricţiile impuse în baza unui proiect de hotărâre iniţiat de viceprimarii liberali Lucian Harşovschi şi Ovidiu Doroftei au fluidizat traficul rutier de pe Calea Unirii, în special pe sensul de mers dinspre Centru spre Burdujeni, în vreme ce alţii spun că doar s-a mutat „presiunea” de pe sensul giratoriu de la Iulius Mall pe cel de la Dedeman, ceea ce, în perioadele cu trafic intens, dar mai ales atunci când merg mulţi la cumpărături, duce la „sufocarea” sensului de mers dinspre Burdujeni spre Centru, fenomen care a fost extrem de vizibil în perioada „febrei cumpărăturilor”, din preajma sărbătorilor de iarnă.
Renunţarea la restricţiile rutiere de pe Calea Unirii vine la doar câteva zile după ce o tânără a fost accidentată pe trecerea de pietoni pe care se traversează spre Shopping City Suceava, despre care inclusiv cei din Poliţia Rutieră spun că a devenit a devenit mult mai periculoasă după ce semaforul din această zonă a fost dezafectat.
Riscul mai mare de accidente rutiere a fost semnalat şi de societatea Ambro, care are sute de angajaţi care traversează pe această trecere zilnic. În documentul oficial depus la primărie, reprezentanţii societăţii au sesizat că foarte puţini şoferi opresc să dea prioritate pietonilor pe trecerea de pietoni, circulându-se şi cu viteză mai mare decât înainte.
Rămâne de văzut care este varianta finală pentru care vor opta cei din conducerea municipalităţii sucevene, pentru că decizia de Consiliu Local prin care s-au impus restricţiile de trafic pe Calea Unirii este încă valabilă, chiar dacă a fost atacată în instanţă de reprezentanţii Shopping City Suceava, care au contestat eficienţa şi legalitatea acestor măsuri chiar din momentul în care au apărut la nivel de propunere.
(16 ian 2016, 14:22:44
Trebuie să ne fie foarte clar că după ´90, nu a existat o planificare strategică cum fusese până atunci. În perioada 1962-1970, obiectivele erau foarte actuale la nivel internațional, ceea ce s-a pierdut după 1990.
Prin Legea sistematizării, votată de FSN în 1990, s-a anulat totul.
A fost o abordare haotica, s-a produs intentionat un vid. Din perioada respectivă moștenim niște lucruri, pentru că urbanismul creează efecte pe termen mediu și lung. Atunci au dispărut și structurile de proiectare urbană, instituții județene, s-a instalat arbitrariul, propice pentru imbogatirea tuturora, dar si a primarilor si acolitilor sai.
Suceava este din ce in ce mai aglomerata in ceea ce priveste constructiile! Din acest motiv s-au ingustat inutil si daunator trotuare, strazi, căi de acces printre blocuri. .
Problema esentiala a Sucevei a ramas traficul pietonilor, dar si cel al masinilor care nu mai au pe unde circula. Masinile se inmultesc de la o zi la alta, iar strazile se ingusteaza, benzile dispar, nu sunt spatii de parcare, etc