În judeţul Suceava nu este obligatoriu să stai într-o comună de la munte pentru a rămâne fără curent electric o zi întreagă sau mai mult, aşa cum s-a întâmplat recent în numeroase localităţi, după ce avariile apărute la reţelele învechite ale E.ON au arătat incapacitatea evidentă a echipajelor de intervenţie ale companiei. În plin centru al municipiului Suceava, agenţi economici din zona Autogării Suceava au stat fără curent electric în jur de 24 de ore, de duminică la prânz şi până ieri la prânz. Defecţiunea de ieri a fost catalogată ca minoră de angajaţii E.ON, în sensul că nu au fost afectaţi mulţi consumatori, însă problema este alta: agenţii economici şi consumatorii casnici din zona Autogării rămân cel puţin o dată pe lună fără curent electric. De fiecare dată avariile sunt mari, în sensul că energia electrică se întrerupe pentru câteva ore bune.
Magazin închis. Motivul: „Nu avem curent”
Printre cei afectaţi de avaria apărută de duminică s-au numărat două agenţii de transport persoane, o societate de pompe funebre şi o covrigărie. În lipsa curentului electric, societăţile nu şi-au mai putut desfăşura activitatea normală, iar covrigăria chiar a fost închisă de administrator, care a afişat pe geam şi motivul: „Nu avem curent”. Covrigăria nu a avut cum funcţiona atâta timp cât cuptoarele sunt racordate la reţeaua electrică.
Agenţiile de transport au fost deschise, însă nu au putut fi emise bilete.
„Nu este curent de duminică, sunt deja 24 de ore, abia acum a venit echipa (n.r. luni, în jurul orei 10.00)”, ne-a declarat Ovidiu, angajatul uneia din agenţiile de transport. Atât el, cât şi ceilalţi agenţi economici din zonă au arătat că problema de ieri este încă una în plus, avariile devenind frecvente în zonă.
Membrii echipei E.ON s-au comportat de parcă erau veniţi să facă un act de caritate, nu să remedieze o avarie
Echipa de intervenţie E. ON care lucra în zonă a devenit brusc recalcitrantă atunci când o cameră de luat vederi a apărut în zonă.
„A apărut o avarie, un deranjament”... a spus unul dintre angajaţi, în timp ce altul, cu mai mult tupeu, ne-a lămurit despre ce este vorba într-o frază:
“Un cablu defect, care e problema, uita na...”.
Nesimţirea celor de la E. ON nu s-a oprit aici. Pentru a pune presiune pe oamenii care aşteptau ca ei să le rezolve problema, importanţii domni de la E.ON au ameninţat că-şi strâng echipamentele şi pleacă deoarece nu pot lucra cu camerele de filmat aţintite asupra lor. Asta în condiţiile în care erau filmaţi de cel mult un minut. Ba chiar câţiva dintre ei au şi plecat, făcându-i astfel pe consumatorii afectaţi să îi roage să rămână. Unul dintre membrii echipei nu a ezitat chiar să se izbească în cameraman, având un comportament de maidan.
Comportamentul inadmisibil al oamenilor de la E.ON a fost înregistrat parţial şi de cameramanul de la Monitorul de Suceava. Pentru a nu se ajunge la alte incidente, având în vedere agresivitatea unuia dintre reprezentanţii companiei, am preferat să plecăm din zonă.
În jurul orei 12.00, curentul electric a revenit la consumatorii afectaţi, iar echipa de intervenţie a plecat de la faţa locului. Ar merita poate amintit şi că este vorba de echipa care s-a deplasat cu maşina de serviciu cu numărul de înmatriculare B-318-EMD, asta dacă cineva de la E.ON se va gândi să facă ceva pentru ca pe viitor oamenii din teren să aibă un comportament mai normal, mai în ton cu ceea ce fac: remedierea unor defecţiuni de care nu sunt vinovaţi consumatorii sau ziariştii.
(12 ian 2016, 15:56:03