Un bărbat în vârstă de 37 de ani a murit, iar sora lui a ajuns la spital, după ce maşina cu care se deplasau regulamentar a fost lovită în plin de un autoturism intrat pe contrasens. Tragicul accident s-a petrecut marţi seară, în jurul orei 20.00, pe raza comunei Horodnic de Sus.
Şoferul care a provocat accidentul are 26 de ani şi conducea un autoturism VW cu volan pe partea dreaptă. Din ancheta poliţiei rezultă că autorul accidentului rula cu viteză excesivă, cauză din care a scăpat bolidul de sub control şi a provocat nenorocirea.
Viteză excesivă şi un impact violent
Daniel Cazac, în vârstă de 37 de ani, din comuna Frătăuţii Vechi, plecase de acasă cu puţin timp înainte de accident, la volanul unui Fiat Almeea, având-o în dreapta pe sora sa, Olga Bădeliţă, în vârstă de 35 de ani. Bărbatul avea o serie de probleme de sănătate, având pensie de handicap, iar sora lui era însoţitoarea sa. Femeia trebuia să ajungă la domiciliul ei, în Horodnic, iar fratele o ducea spre casă. Din păcate, acesta a fost ultimul drum al bărbatului în vârstă de 37 de ani.
Pe drumul comunal care străbate Horodnic de Sus, din sens opus circula un VW cu volan pe partea dreaptă, condus de Beniamin Rotari, în vârstă de 26 de ani, din comuna Voitinel.
„Pe fondul vitezei excesive şoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală cu auto marca Fiat, care se deplasa în mod regulamentar”, a declarat comisarul Ionuţ Epureanu, purtătorul de cuvânt al poliţiei judeţene.
Cele două maşini s-au lovit violent, ambele fiind avariate grav. La faţa locului a intervenit un echipaj de Descarcerare al Detaşamentului de pompieri Rădăuţi, bărbatul de 37 de ani rămânând încarcerat în maşină.
Scos din maşina în care a rămas încarcerat, a murit trei ore mai târziu, la spital
Plutonierul adjutant Alin Găleată, purtătorul de cuvânt al pompierilor militari suceveni, a declarat că bărbatul de 37 de ani a fost extras din maşină şi stabilizat, fiind predat unui echipaj de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă, care l-a transportat în viaţă la Spitalul Judeţean Suceava. La Spitalul municipal Rădăuţi au ajuns şoferul de 26 de ani şi femeia care se afla în dreapta conducătorului auto al Fiatului.
Din păcate, la spital, în jurul orei 23.15, Daniel Cazac a decedat. Sora lui şi șoferul care a provocat accidentul au fost diagnosticaţi cu leziuni care nu le pun viaţa în pericol.
Beniamin Rotari a fost verificat cu etilotestul, rezultând că nu a consumat alcool.
Poliţiştii de la Biroul Rutier Rădăuţi continuă ancheta pentru a stabili împrejurările exacte în care s-a produs accidentul.
Pe numele şoferului care a provocat accidentul se va deschide un dosar penal pentru „ucidere din culpă” şi „vătămare corporală din culpă”.
Un alt accident, cu doi răniţi, după ce un şofer de 18 ani a intrat pe contrasens
Tot marţi, în jurul orei 14.40, viteza şi lipsa de experienţă în condus au dus la producerea altui accident rutier, din care au rezultat doi răniţi, oameni care se deplasau regulamentar.
Pe E 85, în apropiere de municipiul Suceava, un tânăr în vârstă de 18 ani, Costel Cătălin Ilie, din municipiul Suceava, care conducea un autoturism Mercedes Benz, a pierdut controlul asupra direcţiei de mers şi a pătruns pe sens opus, unde a lovit o autoutilitară Fiat Doblo, condusă de un bărbat în vârstă de 54 de ani, din comuna Şcheia. În urma impactului, au avut de suferit şoferul Fiatului şi pasagerul din maşina sa, un bărbat în vârstă de 55 de ani, din municipiul Suceava.
Şi în acest caz, din anchetă preliminară a poliţiştilor rutieri rezultă că accidentul s-a produs din cauza vitezei excesive cu care rula şoferul în vârstă de 18 ani.
( 7 ian 2016, 12:52:28
Pacat!
Numai in sufletul celor dargi sa nu fii?!
....la ce ne mai putem astepta, .....asta-i lumea bezmetica (fara Dumnezeu) in care traim!
Un şofer priceput este cel care anticipează pericolele pe şosea şi acţionează astfel încât să le evite încă înainte ca ele să se producă sau să-şi producă efectele. Altfel spus, un şofer bun este cel care ştie să evite problemele, nu cel care are şanse mari să le producă.
Scoala de soferi trebuie structurata pe practica mai multa.
În România, 80% dintre şoferii puşi într-o situaţie limită se pierd cu firea şi scapă maşina de sub control.