Modernizarea Unităţii de Primire a Urgenţelor (UPU) din Spitalul de Urgenţă ”Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava va aduce şi corectarea deficienţelor în atitudinea personalului faţă de pacienţi şi familiile acestora. Cel puţin aceasta este intenţia managerului spitalului, Vasile Rîmbu, care a anunţat, încă de anul trecut, că urmează o evaluare severă a personalului mediu, a infirmierelor şi brancardierilor care lucrează în UPU.
”Imaginea spitalului depinde în primul rând de ceea ce se întâmplă în UPU. Dintre cei care se prezintă la această secţie, doar 30% rămân internaţi, restul merg acasă cu o imagine proastă a spitalului. Asta se va schimba. Asistenta medicală este generalistă, nu vreau să mai aud că este la ortopedie sau la UPU sau în altă secţie, unde a stat 30 de ani şi au făcut găşti pe acolo. Rutina înseamnă stagnare şi regres. La UPU vrem să facem echipă de amazoane, adică personal foarte bine pregătit profesional, tânăr, suplu şi dinamic”, a declarat Vasile Rîmbu. În mod evident, o asistentă sau infirmieră de 50 de ani şi supraponderală nu poate răspunde solicitărilor cu aceeaşi viteză ca una de 20-30 de ani şi conformaţie normală. Aceeaşi situaţie este şi la brancardierii care se apropie de 60 de ani. Procesul de evaluare a personalului mediu şi de îngrijire va începe în data de 11 ianuarie a.c. şi constă în probe scrise şi interviu. De altfel, şeful UPU, dr. Liviu Cîrlan, a declarat şi el că o parte din personalul care lucrează în secţia pe care o conduce se apropie de vârsta de pensionare, însă afirmă că mai este necesar să fie angajate asistente şi infirmiere deoarece normarea actuală este făcută la un număr de 60.000 de prezentări pe an, or numărul celor care trec într-un an prin UPU depăşeşte deja 100.000. Asta presupune o creştere cu 30-40% a numărului de angajaţi, adică cel puţin încă 20 de asistente medicale.
Rîmbu a apreciat ironic ”sufletul mare” al doctorului Cîrlan, care nu s-a arătat foarte încântat de redistribuirea asistentelor şi infirmierelor de la Urgenţe şi de aducerea altora, din alte secţii, dar a spus că ”până când vom putea să facem angajări suplimentare de personal, vom lucra la condiţia fizică”. ”Cei pe care îi avem să se mişte mai rapid, să aibă o comunicare şi o prezenţă mai bună în faţa bolnavilor şi aparţinătorilor. Monitorizarea a tot ceea ce se întâmplă în UPU va fi cu totul alta”, a promis Rîmbu.
De astăzi, încep lucrările interioare la UPU
Lucrările de modernizare, demolare şi dezafectare s-au încheiat, iar de astăzi începe încălzirea spaţiilor şi se lucrează la interioare. Directorul tehnic al firmei General Construct, ing. Doru Gheaţă, a declarat că din luna februarie doreşte să prezinte primele spaţii pentru inspecţie Direcţiei de Sănătate Publică, pentru eventualele corecţii. ”Avem toate premisele ca termenul din contract (n.r. -sfârşitul lunii martie) să fie respectat”, a declarat directorul Gheaţă. Muncitorii vor lucra în continuare în două schimburi, dar nu va mai fi acelaşi disconfort fonic din etapa lucrărilor de demolare şi dezafectare.
Necesitatea extinderii UPU a apărut în urma creşterii numărului de prezentări, de la 56.000 pe an, cât erau în anul 2001, când a fost înfiinţată această secţie, la peste 100.000 de persoane/an, ceea ce a dus inevitabil şi la creşterea timpului de aşteptare până când pacientul este văzut de un medic, la peste două ore.
După finalizarea investiţiei care va face din UPU Suceava una dintre cele mai moderne şi bine dotate secţii din ţară, timpul de aşteptare va scădea sub două ore. Suprafaţa Urgenţelor creşte de la 780 de metri pătraţi la aproape 1.900 de metri pătraţi, ambulanţele vor avea flux separat, cu bandă de circulaţie pe un sens, în spaţiu închis şi încălzit pentru transferul pacienţilor. A crescut şi spaţiul alocat urgenţelor pediatrice, care vor avea triaj vizibil şi uşor accesibil din toate punctele UPU. Clădirea alocată cabinetelor şi birourilor pentru personalul medical este deja finalizată, la fel ca şi ridicarea corpului rezervat ambulanţelor şi transferului pacienţilor. Din valoarea totală a proiectului, aproximativ 4,5 milioane de lei sunt destinaţi dotării cu aparatură şi echipamente medicale performante – computer tomograf, electrocardiograf, echipament de intubaţie, defibrilator manual, eco Doppler color cu trei sonde, monitoare EKG etc.
Menţionăm că, din anul 2008 încoace, Spitalul de Urgenţă Suceava s-a bucurat de interesul şi sprijinul Consiliului Judeţean, instituţie tutelară, şi acest lucru se vede în sumele alocate de la bugetul judeţului: 1,9 milioane de lei în 2008, 2,5 milioane de lei în 2009, 2,1 milioane de lei în 2010, 4,8 milioane de lei în 2011, 2,3 milioane de lei în 2012, 3,7 milioane de lei în 2013, 10,7 milioane de lei în 2014 şi 20,9 milioane de lei în 2015. ”Efortul se vede în infrastructura şi echipamentele de care dispune spitalul”, a declarat preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor.
( 4 ian 2016, 14:54:43
O asistenta de upu se formeaza dupa ani de practica si perfectionare continua si nu cred ca in cazul unor urgente adevarate ar fi vreun beneficiu pt. pacient sau apartinatori prezenta unor asistente dragute.