Starea proastă a unora dintre drumurile judeţene a fost unul dintre subiectele dezbătute, ieri, în şedinţa Consiliului Judeţean Suceava, iar una dintre explicaţiile prezentate a fost cel puţin surprinzătoare. Astfel, şeful Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Suceava, consilierul judeţean PSD Gheorghe Iacob, a susţinut că programul poliţiştilor în mediul rural este de la ora 8.00 la ora 16.00, ceea ce face ca aceştia să nu poată fi incluşi în echipajele care verifică transporturile agabaritice după ora 16.00. ”Poliţia are program 8.00-16.00, în unele unităţi administrativ-teritoriale chiar au fost desfiinţate posturile de poliţie, fonduri pentru plata orelor suplimentare nu sunt, iar prezenţa poliţiştilor este obligatorie în aceste echipaje”, a explicat Iacob.
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a afirmat şi el că a fost informat de şeful ATOP despre problema programului poliţiştilor şi a accentuat că, deşi CJ dispune de cântar pentru verificarea gabaritului vehiculelor şi are frecvent astfel de acţiuni de control, acestea pot avea loc doar în colaborare cu Poliţia deoarece numai această instituţie are dreptul de a opri autovehiculele în trafic.
CJ Suceava are 32 de procese intentate din cauza transporturilor agabaritice
Potrivit lui Nechifor, drumurile judeţene sunt distruse de transporturile agabaritice de lemn şi foarte multe firme care au acest obiect de activitate fac astfel de curse seara sau noaptea. Nechifor a mai spus că Direcţia de Drumuri şi Poduri a Consiliului Judeţean are procese din cauza transporturilor agabaritice cu 32 de companii şi până acum a câştigat în instanţă cu patru dintre acestea. Suma pe care ar avea-o de recuperat numai de la cele patru firme pentru distrugerile provocate ar fi de 5 miliarde de lei vechi.
Consilierul judeţean PNL Tudor Plăcintă, de profesie inginer silvic, a invitat deliberativul judeţean să mediteze la enormitatea afirmaţiei că în România poliţia se închide la ora 16.00. ”Să nu cădem în derizoriu, să spunem că la ora 16.00 Poliţia închide coşmelia şi pleacă. Pleacă cei care lucrează la birouri, dar permanenţa este asigurată. Inspectorii care lucrează în trafic pot apela la 112, în cazul transporturilor agabaritice”, a spus Tudor Plăcintă.
El a mai afirmat că există şi restricţii excesive, pe porţiuni de drum judeţean sau pe poduri pe care este interzis accesul vehiculelor mai grele de 7 tone. ”Nici măcar cu o maşină goală nu se poate trece pe astfel de porţiuni. Nu este normal. Este adevărat că drumurile judeţene se strică din cauza transporturilor de lemn şi piatră, dar cu puţină organizare, cu grafice de control se pot rezolva problemele”, a mai spus Tudor Plăcintă.
(29 dec 2015, 14:55:18