La atelierul de pictură „Penelul fermecat” de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Suceava au fost organizate, la începutul acestei luni, de Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi, mai multe activităţi pentru 15 elevi din clasele I-IV, elevi cu tulburări din spectrul autist sau sindrom Down. Copiii au fost însoţiţi de profesori şi părinţi, împreună pictând un clovn, avândmodelul viu prezent în faţa lor: clovnul Bobo, invitatul special. Activitatea a fost coordonată de prof. Petronela Rusu, de la Palatul Copiilor Suceava. Organizatorii evenimentului au declarat că „tehnicile de art-terapie oferă copiilor, mai ales celor cu tulburări din spectrul autist, oportunitatea de a explora şi exprima prin intermediul culorilor, creaţiilor plastice, dificultăţile în legătură cu diversele trăiri sau relaţii personale, dificultăţi ce sunt greu de exprimat în cuvinte de aceşti copii”. Cu ajutorul desenului şi picturii, copiii cu dizabilităţi îşi exteriorizează cu uşurinţă emoţiile, sentimentele, învăţând, totodată, să aibă încredere în forţele proprii. Activitatea a fost interactivă. Copiii au desenat cu plăcere şi au socializat cu clovnul Bobo. Părinţii s-au implicat, alături de psihoterapeuţi, pentru a-i sprijini în demersul lor artistico-plastic. Cristina Prenţu, mama lui Andi (copil autist în clasa a V-a A), a remarcat progresele făcute de fiul său de când frecventează atelierul de pictură. La acţiune au participat profesori din învăţământul primar (Dana Tcaciuc, Carmen Ungureanu, Dorina Sfichi, Corina Rus), psihoterapeuţi (Gabriela Neofet, Bianca Paşnicuţu, Florinela Cuconu, Laura Cazan, Marius Enica) şi conducerea Centrului Şcolar Suceava, profesorii Camelia Darie şi Cristina Clim. Directoarea Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă Suceava, prof. Camelia Darie, a subliniat faptul că „atelierul de art-terapie reprezintă un loc de exprimare liberă şi creativă a emoţiilor, ideilor, dar şi a frustrărilor, anxietăţilor prin forme şi culori în cazul acestor copii, ajutându-i, astfel, să aibă încredere în forţele proprii, să se dezvolte”.