Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Suceava beneficiază de un sistem inteligent de scanare şi arhivare electronică a informaţiei, implementat prin intermediul unui proiect în care instituţia suceveană a avut ca parteneri şi agenţiile judeţene de ocupare din Ilfov şi Ialomiţa. Proiectul cu fonduri europene „Fluxuri Moderne în SPO”, cu o valoare de 8.725.000 de lei, ar urma să le aducă beneficii şomerilor şi agenţilor economici care lucrează cu instituţia suceveană.
Mirela Adomnicăi, directorul executiv al AJOFM Suceava, a arătat că într-un timp foarte scurt s-au scanat şi arhivat electronic dosare care cuprind date din august 2010 şi până în 2015.
Concret, la parterul AJOFM Suceava se amenajează un „Info Chioşc”, prin intermediul căruia, cu un user şi o parolă, şomerii vor avea acces la dosarul lor şi la toate documentele din acesta. Aceştia vor putea în viitor şi să-şi scaneze documentele de care au nevoie din propriul dosar.
„Toate aceste facilităţi vor însemna reducerea timpilor de aşteptare, accesul facil al şomerilor la propriile dosare şi eliminare cozilor de la birouri. De asemenea, am mai implementat un sistem de bilete de ordine, prin care vor fi estimaţi timpii de aşteptare, pentru ca oamenii să petreacă un timp cât mai scurt la instituţia noastră”, a declarat directorul executiv Mirela Adomnicăi.
Mirela Adomnicăi a mai arătat că în cadrul acestui proiect 60 de funcţionari din cele trei agenţii judeţene de ocupare a forţei de muncă au beneficiat de o instruire cu privire la sistemul inteligent de scanare şi arhivare electronică în cadrul unei vizite de studiu la Helsinki, în Finlanda.