Aglomeraţia de pe principala arteră de circulaţie a Sucevei, din fosta zonă industrială, transformată în una comercială, ar putea fi redusă prin crearea unei rute alternative de circulaţie, care să treacă pe la Termica.
Ideea a fost avansată de primarul municipiului reşedinţă de judeţ, Ion Lungu, care a prezentat o schiţă sumară a măsurilor care ar putea fi realizate chiar şi din fondurile proprii ale municipalităţii, în doi ani.
„Cea mai mare problemă în Suceava, dar nu numai la noi, ci în toate oraşele din România, ba chiar şi în Europa, este cea a aglomeraţiei din trafic. Am analizat fenomenul în cursul zilei de sâmbătă, maşini sunt foarte multe, indiferent ce măsuri am lua nu se rezolvă, doar se mută presiunea dintr-o parte în alta. Sunt necesare benzi suplimentare de circulaţie. De aceea şi lansez această idee spre dezbatere”, a spus Lungu.
Benzi de trafic suplimentare
Pentru că traficul de pe Calea Unirii este „gâtuit” de existenţa unui singur pod peste apa Sucevei, propunerea primarului este să fie realizate două benzi suplimentare la podul dinspre Burdujeni.
„Să facem două benzi suplimentare la podul de peste râul Suceava dinspre Burdujeni. M-am consultat cu oamenii de specialitate şi este posibil să ne legăm de vechiul pod, cu o bandă pe stânga şi una pe dreapta. De asemenea, să facem o bandă suplimentară spre Shopping City, de la Dedeman până la sensul giratoriu de la Bazar. Pentru asta este nevoie să rupem din ambele trotuare, să creăm acea bandă pe care să se meargă direct şi să facă legătura cu o bandă suplimentară spre oraş, care să nu mai aibă tangenţă cu sensul giratoriu. Astfel, cei care merg înainte au acces direct”, a explicat şeful municipalităţii sucevene.
Miniruta ocolitoare a Sucevei, pe la Termica
Pentru descongestionarea traficului de pe Calea Unirii, cei care au de circulat înspre şi dinspre Botoşani ar avea o rută alternativă, conform propunerii primarului Ion Lungu.
„O bandă suplimentară este necesară pentru realizarea unei minivariante de ocolire a Sucevei. Pe banda suplimentară din zona OMV, cei care au de mers înspre Salcea sau spre Botoşani pot merge pe drumul către Termica, care este deja existent, la care se adaugă o porţiune de 2-3 km până în zona Lanişte, din Burdujeni. Avem o problemă, de care am şi discutat ieri la CFR, pentru că trebuie trecut peste calea ferată. Cândva, acolo a fost o haltă, s-ar putea trece pe acolo cu maşina, dar mai trebuie luate o serie de măsuri suplimentare. În total, acest drum alternativ are 5 km: 2,7 km până la Termica şi 2,3 km în câmp, până ieşi în DN 29 (Suceava – Botoşani)”, a menţionat edilul sucevean.
Finanţare din fonduri europene sau din bugetul propriu
Pentru că de la idee la punere în practică este cale lungă, iar nimic nu se face fără bani, Lungu a spus că are şi soluţiile necesare pentru realizarea celor propuse, dacă ideile sale vor fi aprobate de specialişti.
„Finanţarea poate fi obţinută pe axa 4, de infrastructură, pe Programul Operaţional Regional, dar şi pe proiect de dezvoltare a Zonei Metropolitane. Financiar, acest proiect este realizabil 100%. Cu 5-6 milioane de euro îl putem realiza fără probleme, pe fonduri europene sau, în cel mai rău caz, din fonduri proprii, în 2-3 ani. Realizarea unui nou pod peste apa Sucevei este o idee realizabilă, dar la ce îl legi?”, a explicat Lungu.
Măsuri concrete pentru fluidizarea traficului vor trebui demarate curând, pentru că problema se agravează pe măsură ce trece timpul.
„Trebuie să găsim o soluţie, pentru că problema fluidizării traficului va fi foarte dificilă în perioada următoare. Este bine că din punctul de vedere al bunăstării oamenilor creşte numărul de maşini an de an, dar din păcate infrastructura este aceeaşi, încât trebuie găsite soluţii. O astfel de soluţie ar putea fi aceasta, drept pentru care voi încerca să fac un studiu de fezabilitate pentru realizarea acestui proiect, o expertiză la pod, să vedem dacă permite aceste benzi laterale, dar, în acelaşi timp, să facem şi documentaţia pentru Căile Ferate, să permită trecerea peste liniile din lunca Sucevei”, a adăugat şeful municipalităţii sucevene.
În opinia sa, varianta propusă de el are marele avantaj că mai bine de jumătate din miniruta ocolitoare este deja existentă şi chiar a fost reparată vara aceasta, în vreme ce diferenţa este la nivel de „drum de pământ”, care poate fi lărgit şi realizat cu asfalt, în vreme ce un alt traseu, peste terenuri proprietate privată, ar dura extrem de mult până să se concretizeze, din cauza procedurilor alambicate de expropiere.
(17 dec 2015, 14:25:20
Măsurile concrete pentru fluidizarea traficului vor trebui demarate imediat, pentru că problema se agravează pe măsură ce trece timpul.