Problema asigurării unui nou sediu pentru Ansamblul Artistic „Ciprian Porumbescu” din Suceava încă nu a fost rezolvată. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat în cursul zilei de ieri că dacă s-ar fi aplicat prevederile prevăzute în contractul de închiriere încheiat cu Uniunea Polonezilor din România „Dom Polski”, ansamblul sucevean ar fi trebuit să părăsească sediul în care îşi desfăşoară activitatea în momentul de faţă. Cătălin Nechifor a făcut aceste afirmaţii în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la actualul sediu al Ansamblului „Ciprian Porumbescu”, în care a ţinut să le mulţumească membrilor acestuia pentru întreaga activitate desfăşurată, dar în special pentru succesul acţiunii organizate joi pe Aeroportul Otopeni din Bucureşti, acolo unde a fost organizat un flashmob de promovare a Bucovinei.
„Cred că e o zi în care trebuie să arătăm şi condiţiile în care se lucrează, pentru că în această clădire nu mai putem sta foarte mult. Avem un contract care a cam expirat, iar proprietarul are dreptul de a dezvolta propria sa viziune cu privire la această clădire importantă. Şi aş vrea să punctez eleganţa proprietarilor, pe care trebuie să o apreciez. Pentru că dacă erau să aplice strict contractul trebuia să plecăm, şi vreau să-i mulţumesc astfel domnului deputat Ghervazen Longher”, a spus Nechifor.
El a spus că vrea să tragă un nou semnal de alarmă către Primăria Suceava pentru ca împreună cu artiştii ansamblului să se găsească cea mai bună soluţie pentru a identifica un spaţiu adecvat pentru un nou sediu.
„Nu cred că e normal ca ansamblul să ajungă în stradă. În ceea ce ne priveşte am făcut toate eforturile de a fi parteneri corecţi, de a merge la activităţi de promovare a Bucovinei în comun şi sper ca lucrul acesta să-l înţeleagă toţi cei care trebuie să o facă”, a subliniat preşedintele CJ Suceava. Cătălin Nechifor a spus că până în prezent nu a primit nici un răspuns oficial cu privire la asigurarea unui spaţiu nou pentru Ansamblul "Ciprian Porumbescu", adăugând că săptămâna viitoare se va preocupa îndeaproape de rezolvarea acestei probleme.
„De la primărie nu am primit nici un răspuns oficial. Dar lucrurile astea nu sunt de luat în tragic. Sper ca discuţia să fie absolut corectă, principală, bazându-ne pe faptul că toţi avem interesul comun ca în Suceava, în Bucovina, cultura să meargă mai departe”, a precizat Nechifor, care a mai spus că „aştept părerea domnului primar, pentru că eu aşa am înţeles din trecut, că exista o înţelegere şi verbală şi, mai mult decât atât, o discuţie care s-a integrat şi în strategia culturală la nivel de judeţ. Să se decidă domnul primar şi să ne ofere soluţia corectă pentru acest ansamblu. Nu vreau să decid eu în numele lor.
Vreau să mă bazez pe dumneavoastră, cei care lucraţi în ansamblu, să ne spuneţi care este cea mai bună variantă să vă rezolve nevoia de spaţii. Sunt foarte multe lucruri necesare pentru un astfel de ansamblu. Nu e un ansamblu neimportant. Este unul dintre cele mai importante ansambluri profesioniste din România”.
În acelaşi timp, Cătălin Nechifor a ţinut să aprecieze în mod deosebit acţiunea realizată de Ansamblul "Ciprian Porumbescu" şi Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică din Suceava pe Aeroportul Otopeni, în cadrul căreia a fost organizat un flashmob pentru promovarea Bucovinei.
„Am fost pe Otopeni şi am prezentat un program spectaculos, care a atras atenţia asupra Bucovinei şi care a însemnat şi cultură, şi artă, şi dansuri, şi minorităţi, şi bunătăţi din Bucovina, chiar dacă într-un format mai mic, cu un pic de afinată şi cu brăduţi pe care i-am oferit turiştilor care plecau de pe Otopeni. Brăduţi care aveau şi instrucţiuni de plantare, pentru că vine Crăciunul şi ne-am dorit ca aceştia să ajungă undeva să crească mari”, a declarat Nechifor.
Ansamblul „Ciprian Porumbescu” are nevoie de spaţii pentru dansatori, instrumentişti, dar şi de o scenă pentru a-şi desfăşura activitatea
Prezentă alături de Cătălin Nechifor în cadrul conferinţei de presă, Tanira Gonda Cojocaru, directorul Ansamblului „Ciprian Porumbescu”, a ţinut să-şi felicite colegii pentru activitatea din acest an, subliniind, la rândul ei, că speră într-o decizie cât mai corectă în privinţa viitorului sediu. Tamira Gonda Cojocaru a explicat că noul sediu trebuie să aibă o sală de orchestră în care să încapă 24 de instrumentişti, o sală pentru dansatori, precum şi spaţii pentru celelalte secţii, cum ar fi teatrul de păpuşi, dar şi locaţii pentru departamentele tehnice, pentru costume sau pentru aparatură. Ea a declarat că fiind o instituţie de spectacole, ansamblul are nevoie şi de o scenă pe care să-şi desfăşoare activitatea.
Nu în ultimul rând, activitatea acestui ansamblu a fost apreciată şi de directorul Centrului Cultural Bucovina, Viorel Varvaroi. Acesta a declarat că membrii ansamblului şi-au realizat toate acţiunile programate, dar şi planul de venituri stabilit. Viorel Varvaroi a spus că ansamblul ar mai avea nevoie de patru perechi de dansatori, de doi consultanţi artistici, dar şi de un şofer.