Nici bine nu a început iarna, iar primele gropi din asfalt şi-au făcut apariţia. Pe drumul european E85, în zona Dărmăneşti şi nu numai, peticele de asfalt încep să cedeze, iar capcanele pentru şoferi încep să fie la tot pasul.
Ca în fiecare an, drumul european E85 este primul care are de suferit în urma acţiunilor de deszăpezire ale drumarilor. De la nisipul amestecat cu sare, împrăştiat pe carosabil, apar inevitabil gropi în asfalt. Acest fenomen este accentuat în zonele în care drumul este peticit de ani de zile, ultima reparaţie capitală a drumului fiind cea din 2004.
În timpul verii au fost turnate într-adevăr porţiuni mici de covor asfaltic, însă doar pe câte un singur sens de mers, în rest situaţia fiind „rezolvată” cu plombele turnate la rece de iarna trecută.
Aşa cum am relatat şi în ediţiile anterioare ale cotidianului Monitorul de Suceava, campaniile de „cârpire” a asfaltul de pe E85 sunt acţiuni sisifice din partea celor de la DRDP Iaşi, deoarece după fiecare iarnă carosabilul revine la aceeaşi stare deplorabilă, în care şoferii îşi rup maşinile.
În Suceava au fost până acum, în această iarnă, doar două reprize de ninsoare, una în octombrie şi cea de-a doua în urmă cu o săptămână, iar rezultatele se văd cu ochiul liber. Trebuie subliniat că ninsorile nu au fost de lungă durată, iar cantităţile de material antiderapant împrăştiate pe carosabil nu au fost mari.
Asfaltul a început să prezinte crăpături şi spărturi, iar în anumite zone au apărut gropi în asfalt, suficient de mari şi de adânci încât să poată pune în dificultate şoferii. Iar iarna încă nu şi-a arătat adevărata faţă, putând astfel presupune că în scurt timp gropile se vor înmulţi.
Laicu: „Nu este normal să apară fisuri în asfalt”
Chiar şi proaspăt inaugurata centură a Sucevei începe să prezinte urme vizibile de uzură. Asfaltul, după ce s-a dilatat în sezonul cald şi s-a contractat odată cu venirea frigului, a început să fie în valuri, iar în unele locuri au apărut şi primele fisuri.
De asemenea, parcarea amenajată pe distanţa tronsonului deschis este plină de bălţi, apa nereuşind să ajungă în canalizare, din cauza pantei de scurgere insuficiente. Urmările acestui fenomen nu sunt greu de anticipat.
Contactat telefonic, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, inginerul Ovidiu Laicu, ne-a declarat că-i va întreba pe colegii săi de la Suceava dacă au luat la cunoştinţă despre zonele afectate şi dacă au fost înştiinţaţi constructorii care au făcut reparaţiile.
„Lucrările sunt în garanţie şi trebuie refăcute. Vor fi notificaţi cei care au executat lucrările şi se vor repara”, a subliniat Laicu. Cât priveşte aspectele semnalate de noi pe tronsonul deschis al centurii Sucevei, şeful regionalei de la Drumuri Naţionale ne-a declarat că „se ştie de fisuri, iar situaţia este monitorizată. Lucrarea este în garanţie şi se vor lua măsuri. Nu este normal să apară (n.r. - fisurile în asfalt). O să facem o colmatare în primă fază şi o să supraveghem zona”, a declarat Ovidiu Laicu. În plus acesta ne-a declarat că au început să apară anumite fisuri şi pe alte tronsoane ale centurii, nedeschise încă traficului rutier, iar situaţia este monitorizată îndeaproape. Şoseaua ocolitoare a municipiului Suceava este de asemenea în garanţie, iar răspunzător de eventualele defecte este constructorul.