Cei mai norocoşi oameni sunt cei care în jurul unei pasiuni de-o viaţă au construit poveşti de succes, poveşti trainice, trudite, care au drept principale coordonate munca, străduinţa, tenacitatea şi implicarea. Oameni care au conturat repere, şi-au trasat aspiraţii şi au pariat pe visurile lor.
„Visul nostru este acela de a face din Denis un brand internaţional”, mărturiseşte Ana Cornea, managerul Denis. În urmă cu 25 de ani, împreună cu soţul său, Ilie Cornea, a pornit o afacere într-un atelier din Vicovu de Sus, cu 5-6 muncitori care realizau încălţăminte bărbătească din piele.
De la croit la cusut şi mai apoi la împachetat, totul se realiza manual. Materia primă, pielea în mod special, se procura cu greu, însă pantofii se vindeau bine şi mai ales repede, astfel că, în mod firesc, o fabrică a luat locul atelierului.
Dar de la micul atelier din Vicovu de Sus la un imperiu de milioane de euro, cu 450 de angajaţi, cu o reţea cu 40 de magazine, dintre care două online, au fost ani de iniţiative, încercări, planuri şi reuşite. Ani în care brandul Denis a ilustrat perfect echilibrul dintre calitate, fineţe, inovaţie şi designul exclusivist, brand care a însufleţit mii, poate milioane de ţinute ale femeilor şi bărbaţilor din întreaga ţară, şi nu numai.
Fabrica din Suceava produce între 1.200 şi 1.500 de perechi de pantofi pe zi
„Am hotărât să ne extindem închiriind o secţie de pe Traian Vuia din Suceava, iar după ani şi ani ne-am gândit să construim fabrica la Suceava, unde, într-o primă fază, lucrau circa 150 de persoane”, ne povesteşte Ana Cornea.
În prezent compania Denis, care a primit numele celui mai mic dintre copiii soţilor Cornea, are 450 de angajaţi, dintre care 320 lucrează în fabrica din lunca Sucevei.
Primul magazin al companiei a fost deschis în 2002, cel din poarta fabricii, după care expansiunea reţelei de magazine, în zonele din întreaga ţară şi Kiev, Ucraina, a venit firesc, produsele reuşind să se impună pe piaţă.
Cele două branduri ale companiei Denis, Denis şi Anna Cori, sunt recunoscute pentru calitate, pentru faptul că nu au abandonat eleganţa în numele confortului, şi, după ce au ajuns pe rafturile magazinelor din Bucureşti, Timişoara, Kiev - Ucraina, pantofii realizaţi la Suceava vor cuceri în curând şi pieţe din alte ţări - Ungaria, Austria, SUA etc.
„Vrem să ne poziţionăm foarte bine pe piaţa din România, însă intenţia noastră este să ne dezvoltăm şi pe plan extern, astfel că urmărim şi studiem îndeaproape pieţele de acolo”, a mai menţionat Ana Cornea.
Un aspect de care responsabilii Denis au ţinut cont în mod constant de-a lungul celor două decenii a fost reprezentat de tehnologizare şi investiţii constante în acest domeniu.
Fabrica firmei este dotată cu utilaje de ultimă generaţie, iar printre ultimele achiziţii se numără un utilaj unic în România, şi care, în Europa, este deţinut doar de branduri etalon.
În prezent, pe uşile fabricii din lunca Sucevei ies între 1.200 şi 1.500 de perechi de pantofi pe zi. Au fost şi vremuri, demult ce-i drept, când producţia se cifra în jurul valorii de 3.500 de perechi, însă produsele erau mai comerciale, iar gama de modele era una foarte restrânsă.
Colaboratorii şi furnizorii aduc plus valoare afacerii
Pe lângă modernizarea constantă, „părinţii” Denis fac parte dintre acei antreprenori români care ştiu că succesul este direct proporţional cu implicarea în afacere, cu numărul de ore dedicate, dar depinde şi de cei cu care firma colaborează.
Managerii Denis colaborează de şapte ani cu designerul Davide Vaccari, unul dintre cei mai reputaţi designeri ai Europei, curtat de branduri care au făcut legendă în lumea modei.
Totodată, în spatele afacerii stau o serie de relaţii strânse cu furnizori din linia întâi la nivel mondial în ceea ce priveşte calitatea materialelor şi a accesoriilor, din Italia, aceiaşi cu care lucrează branduri consacrate la nivel mondial.
„Dacă vrei să faci un pantof la nivelul marilor case de modă, la Suceava, ai nevoie de rigiditate, consecvenţă, muncă. Să faci un pantof de calitate este unul dintre cele mai grele businessuri din lumea asta. Ca să faci pantofi frumoşi trebuie să te naşti să faci pantofi frumoşi. Trebuie să ai acea sensibilitate pe care o căutăm şi la angajaţii noştri”, subliniază Ana Cornea, aceasta povestind că Denis şi Anna Cori promovează produse cu finisaje perfecte, extrem de fine, realizate manual, cu migală, o creaţie care inspiră femeile şi le face să se simtă frumoase, feminine şi preţioase.
Româncelor le plac pantofii, le plac poşetele şi investesc în această mică plăcere. Iar Denis şi Anna Cori le oferă de la creaţii avangardiste, realizate din texturi diferite şi tonuri îndrăzneţe, pantofi înnobilaţi de cele mai sofisticate accesorii, la ghete călduroase şi cizme garnisite cu blană densă, numai bune pentru iernile de la noi. Pentru a se simţi speciale, feminine şi încrezătoare.
„Fabricat în România”, însă cu renume internaţional
În Suceava, familia Cornea deţine şi o fabrică de marochinărie pe care doreşte să o extindă, iar în acest sens, din 2016, va aduce la Suceava un tehnician din Napoli. Totodată, o importanţă deosebită în ecuaţia afacerii o are şi secţia de curele, iar de anul viitor antreprenorii suceveni vor să pună pe picioare o fabrică pentru producţia de încălţăminte pentru copii.
De asemenea, printre noutăţile pe care 2016 le va aduce se numără şi schimbarea politicii magazinului din centrul Sucevei, de pe bulevardul Nicolae Bălcescu.
„Magazinul din Centru va promova produse tip outlet, aplicând aceeaşi politică de preţ şi aceeaşi politică de produs ca la magazinul fabricii, de pe Calea Unirii”, a mai evidenţiat Ana Cornea.
„Fabricat în România” este eticheta pe care o poartă cu mândrie produsele Denis.
Cu toate acestea, încrezător într-un concept bazat pe respectul acordat confortului şi stilului, brandul Denis plănuieşte recunoaşterea internaţională.
„Nu ne interesează banii cât ne interesează visul acesta: de a face din Denis un brand internaţional”, a subliniat Ana Cornea.