Şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava, Cristian Andrei Huţanu, a fost suspendat din funcţie, fiind acuzat că nu şi-a îndeplinit sarcinile de serviciu în noaptea de 27 spre 28 noiembrie, când pe drumurile naţionale s-a format polei. Reacţia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) de a-l suspenda din funcţie pe şeful secţiei de la Suceava a fost declanşată de un accident rutier produs în acea noapte. În jurul orei 2.00, un autocar care venea din Anglia s-a răsturnat pe DN 2E, în satul Clit, comuna Arbore. Ancheta poliţiei a arătat că şoferul nu a adaptat viteza la condiţiile de drum, respectiv carosabil acoperit cu polei.
Într-un comunicat postat pe site-ul CNADNR se arată: “În urma efectuării analizei situației, directorul general al CNADNR SA, Narcis Ștefan Neaga, a dispus suspendarea din funcția de şef al SDN Suceava a domnului Huţanu Cristian Andrei. Cercetarea privind producerea acestui accident va fi efectuată de o comisie de cercetare disciplinară care va stabili cauzele și măsurile care vor trebui luate, precum și stabilirea altor sancțiuni care se vor impune”.
Şeful Secţiei este acuzat că nu a luat măsurile necesare în caz de Cod Galben
În acea zi Suceava s-a aflat sub incidenţa unei avertizări Cod Galben privind precipitaţii, strat de zăpadă şi condiţii prielnice formării de polei, iar în aceste condiţii, ca şef al Secţiei, Huţanu avea obligaţia de a coordona şi a supraveghea modul în care utilajele companiei au intervenit pe drumurile naţionale, după un program strict de patrulare, specific unei perioade în care există astfel de avertizări meteo.
Andrei Huţanu este deocamdată suspendat din funcţie, şi nu demis, comisia de cercetare care se va constitui urmând a trage concluziile exacte privind vinovaţii.
Gafa cu panourile rutiere de la „zidul morţii”
Andrei Cristian Huţanu a mai intrat în atenţia şefilor săi, în mod negativ, în luna februarie a acestui an, când s-au făcut gafe impardonabile la lucrările de semnalizare a amenajării rutiere de la pilonul şoselei de centură care se intersectează cu DN 17, la „zidul morţii”, la ieşirea din Suceava spre Gura Humorului. Este vorba în primul rând de un panou privind distanţele între localităţi, care era greşit de la un capăt la altul. Conform acelui halucinant panou rutier, distanţa de la Suceava la Gura Humorului era de 145 de kilometri, de la Suceava la Câmpulung Moldovenesc - 148 de kilometri, în timp ce de la Suceava la Dej erau numai 179 de kilometri. Un alt panou indica faptul că de la „zidul morţii” şi până la aeroportul de la Salcea sunt 6 kilometri, adică distanţa până în centrul Sucevei. Aceste greşeli au aparţinut firmelor care au lucrat la semnalizarea amenajării rutiere, însă în mod normal nici un panou de acest gen nu se montează fără a fi văzut şi avizat de un responsabil de la „Drumuri Naţionale”. Şi atunci s-a anunţat formarea unei comisii de anchetă care să analizeze modul în care şi-a desfăşurat activitatea şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava.
( 2 dec 2015, 18:33:39