Traficul rutier pe pasarela CFR de la Iţcani va fi redeschis de vineri, 27 noiembrie, măsură care ar trebui să mai descongestioneze din aglomeraţia de pe principala arteră de circulaţie a Sucevei.
Efectul redeschiderii circulaţiei pe traseul E85, pe traseul care preia traficul rutier înspre şi dinspre Rădăuţi şi Siret, ar trebui să fie vizibil în decembrie, când se anunţă a fi o lună cu trafic intens pe şosele, fiind „luna cadourilor” şi a sărbătorilor de iarnă.
„Vineri la 10.00 deschidem oficial pasajul de cale ferată de la Iţcani şi implicit şi strada Traian Vuia. Este bine că reuşim să redăm circulaţiei această zonă a oraşului, pentru că se mai deschid centre comerciale în apropiere, încât o să fie aglomeraţie şi mai mare pe Calea Unirii. A fost o lucrare deosebită, cea mai complexă executată în Suceava de la Revoluţie şi până acum, ne-a costat trei luni de zile de circulaţie închisă pe pasaj şi îmi prezint scuzele în faţa celor din Iţcani în primul rând şi a celor care au treabă des în acea zonă, care au avut neplăceri în această perioadă. Sunt mulţumit că s-a făcut o treabă de calitate şi cred că încă 30 de ani avem asigurat acest pasaj”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Iniţial, redeschiderea circulaţiei pe pasarela CFR, închisă traficului rutier din ultimele zile ale lunii august, era anunţată de la 1 Decembrie, dar ca urmare a mobilizării constructorului, lucrările de reabilitare şi consolidare a pasajului de peste liniile de cale ferată din zona Gării Iţcani sunt foarte aproape de finalizare.
La infrastructura inferioară lucrările de curăţare şi reabilitare, executate cu ajutorul unor echipamente speciale de curăţare cu presiune şi nisip silicat, dar şi al unor echipamente hidraulice cu care pasarela a fost ridicată pe porţiuni, au fost finalizate cu o săptămână înainte de termenul anunţat.
„Practic, am mai pierdut un pariu, pentru că au terminat cu o săptămână mai repede, termenul de finalizare fiind 1 decembrie, în vreme ce ei au făcut lucrarea pe 23 noiembrie”, a spus edilul sucevean, care, pentru a-i ambiţiona pe cei care se ocupă de lucrările de la pod, a făcut un pariu şi în privinţa finalizării rosturilor de dilataţie, de care a fost bucuros să se achite, pentru că aceştia au predat lucrarea mai rapid.
Tot ce a mai rămas de făcut la pasarela CFR ţine de punerea în funcţiune a sistemului de iluminat, înlocuit în totalitate, precum şi finalizarea trotuarelor, pe care trebuie turnat un strat de asfalt.
„S-au montat toţi stâlpii de iluminat, de astăzi montăm corpurile de iluminat pe stâlpi. Pentru început vom pune lămpi clasice, urmând ca ulterior să le înlocuim cu led-uri, pe un proiect european”, a explicat şeful municipalităţii sucevene.
Reabilitarea pasarelei CFR face parte dintr-un proiect de opt milioane de euro, care cuprinde şi modernizarea a zece străzi, inclusiv Traian Vuia, la care stratul final de asfalt a fost turnat luni seara, încât pe acolo se poate circula foarte bine, pe toate benzile, chiar de inaugurarea oficială se face tot vineri.
Redeschiderea totală a circulaţiei pe strada Traian Vuia şi pe pasarela CFR este aşteptată de o mulţime de suceveni, chiar şi de cei care nu circulă des pe acolo, dar care resimt zi de zi efectele aglomeraţiei de pe Calea Unirii.
De altfel, în şedinţa de Consiliu Local de mâine sunt două proiecte de hotărâre privind realizarea unui studiu de fluidizare a traficului pe principala arteră de circulaţie a Sucevei, precum şi de luare a unor măsuri concrete, cât mai rapid.