O porţiune de aproape 20 de kilometri din drumul naţional care leagă Suceava de Maramureş, o şosea care este de ani de zile într-o stare dezastruoasă, va fi reabilitată începând din primăvară, licitaţia privind efectuarea lucrărilor fiind finalizată, iar grupul de firme declarat câştigător pregătind deja amenajarea de şantier în zonă. Este vorba de tronsonul între Şesuri (limita de judeţ între Suceava şi Maramureş) şi Cârlibaba, porţiunea aflată în starea cea mai proastă.
Inginerul Ovidiu Laicu, directorul executiv al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, reprezentanta pe Moldova a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), a confirmat că licitaţia pentru această porţiune de 19 kilometri este finalizată, inclusiv termenul legal pentru contestaţii, astfel că nu există nici un impediment pentru demararea lucrărilor. De altfel, tronsonul a fost dat deja în administrare câştigătorilor licitaţiei.
Lucrarea are o valoare totală de 54.295.957 lei, fără TVA, iar licitaţia publică a fost câştigată de asocierea Autotehnorom – OPR Asfalt – Rutier Conex XXI.
Durata contractului este de 48 de luni, din care 24 de luni proiectarea și execuția și 24 luni perioada de garanție.
Ovidiu Laicu a precizat că în lunile de iarnă care urmează câştigătorii licitaţiei vor lucra la un proiect amănunţit cu privire la ce şi cum trebuie făcut, iar când vremea va permite se va trece efectiv la lucrările de modernizare a drumului.
Pentru cealaltă porţiune a DN 18 aflată pe raza judeţului Suceava, de la Iacobeni şi până la Cârlibaba, prin Ciocăneşti, procedurile de licitaţie nu sunt încă finalizate, fiind contestate.
DN 18 are porţiuni impracticabile
Drumul Naţional 18, care leagă Suceava de Maramureş, prin comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba, este de ani de zile o adevărată „cenuşăreasă”, uitată de autorităţi. Cei peste 40 de kilometri de drum ai DN 18 de pe raza judeţului Suceava au fost doar cârpiţi în ultimii ani, însă nici aceste lucrări de plombare nu au fost duse până la sfârşit. Aşa se face că o porţiune de aproximativ 13 kilometri, de la Cârlibaba şi până la limita cu Maramureşul, este realmente ciuruită de gropi, puţini fiind şoferii care se încumetă să circule pe acolo. În aceste condiţii, mulţi şoferi preferă să ocolească zeci de kilometri decât să circule pe acest drum.
DN 18 trebuia modernizat până vara lui 2013
Pe hârtie, DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţare asigurată încă din anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei israeliene Shapir. Această firmă avea ca termen de finalizare a lucrărilor data de 31 august 2013. Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane de euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările. Fiecare parte, CNADNR, respectiv firma executantă, a dat vina pe cealaltă, pentru că lucrările nu au mai fost efectuate.