Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică (FSEAP) din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava a marcat ieri aniversarea a 25 de ani de învăţământ economic superior la Suceava, cu prilejul Zilei Economistului. La împlinirea a 172 de ani de când a fost ţinut primul curs de economie, la Academia Mihăileană din Iaşi, de către Ion Ghica, reprezentanţi ai Universităţii, profesori, colaboratori şi parteneri ai instituţiei, au rostit alocuţiuni prin care au evidenţiat evoluţia facultăţii, performanţele şi rezultatele studenţilor şi ale absolvenţilor acesteia.
La Facultatea de Ştiinţe Economice studiază aproximativ 2.500 dintre studenţii Universităţii (aproximativ 35% din totalul instituţiei), cu 79 de cadre didactice titulare. Totodată, în cadrul facultăţii funcţionează 11 programe de licenţă, 12 programe de masterat, dintre care unul în limba engleză, şi trei domenii de doctorat.
Decanul FSEAP, prof. univ. dr. Carmen Năstase, a subliniat că bazele facultăţii s-au pus în anul 1990, când a fost înfiinţată specializarea „Organizarea şi conducerea activităţilor de turism”, ulterior din Facultatea de Litere şi Ştiinţe desprinzându-se Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică.
„De atunci, facultatea a cunoscut o dezvoltare continuă. În cei 25 de ani Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică a crescut an de an, s-a maturizat, având un loc bine conturat în cadrul Universităţii din Suceava, în cadrul comunităţii academice româneşti”, a mai punctat Năstase. Aceasta a mai amintit de câteva dintre performanţele facultăţii, de facilităţile oferite studenţilor, de evenimentele organizate, stagiile de practică, proiectele derulate, acordurile Erasmus, baza materială etc.
Educaţia economică în România
La rândul său, rectorul USV, prof. univ. dr. ing. Valentin Popa, a prezentat o statistică recentă, realizată la nivel european, care arată că România se află pe primele locuri în ceea ce priveşte analfabetismul economic.
„Peste 50% din populaţia ţării nu ştie să îşi gestioneze banii şi este evident că acest lucru se datorează faptului că nu are o educaţie în domeniu. O educaţie care trebuie să pornească din şcoala primară şi evident să continue în facultate. Ştim că este sarcina celor care lucrează în educaţie să îmbunătăţească acest criteriu dezonorant pentru ţara noastră”, a spus şeful USV, precizând că salută iniţiativa Ministerului Educaţiei de a introduce în şcoli ore de educaţie financiar-bancară.
Un alt indicator la care România este plasată extrem de prost se referă la investiţiile pe care o familie le face în educaţie, preferându-se investiţii mai consistente în grădiniţă şi şcoala primară şi mai puţin în educaţia superioară, a mai menţionat Valentin Popa.
La festivitate, prorectorul Gabriela Prelipceanu le-a vorbit participanţilor despre iniţiativa antreprenorială şi spiritul antreprenorial, dar şi despre economie şi rolul economiştilor în societate, după care invitaţi ai evenimentului au luat cuvântul, felicitând studenţii şi cadrele universitare din domeniul economic.